Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرنطینه های دوران ویروس کرونا باعث کاهش 20 درصدی غلظت دی اکسید نیتروژن در سطح جهانی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، طبق تحقیقات جدید ناسا، که نشان می دهد کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن در شهرها به بیشترین میزان خود که بین 20 تا 60 درصد بوده است رسیده است در این آزمایش حدود 50 مرکز از 61 مرکز شهری مورد آزمایش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی اکسید نیتروژن گاز آلاینده ای است که از نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است – در صورت سوختن سوخت های فسیلی، مانند زغال سنگ، روغن، گاز یا گازوئیل در دمای بالا، تشکیل می شود.

محققان از مدل های رایانه ای برای تولید یک سال بدون Covid برای مقایسه با داده های 5،756 سایت مشاهده در زمین در سال 2020 استفاده کردند.

ووهان، در چین، که در مرکز همه گیری قرار داشت، اولین شهری بود که انتشار دی اکسید نیتروژن 60٪ کمتر از مقادیر شبیه سازی شده را نشان داد.

این گزارش همچنین حاکی از کاهش 60 درصدی میلان و کاهش 45 درصدی در نیویورک با اعمال محدودیت های محلی آنها است.

نویسنده ارشد این مطالعه، کریستوف کلر اظهار کرد: از برخی جهات، از میزان افت آن متعجب شدم.  بسیاری از کشورها در طی دهه های گذشته به دلیل مقررات هوای پاک کار بسیار خوبی در کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن انجام داده اند، اما آنچه نتایج ما به وضوح نشان می دهد این است که هنوز سهم قابل توجهی از رفتارهای انسانی وجود دارد.

برچسب هاEnergy Live News انرژی امروز بین الملل سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز بین الملل ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو دی اکسید نیتروژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان