Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اعظم شیخ سامانی مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زعفران تولیدی در استان در فضای باز تولید می‌شود اظهار داشت: محصول زعفران استان از مرغوبیت و کیفیت بالای برخوردار است.

او افزود: با توجه به توسعه کشت زعفران و استقبال کشاورزان از این محصول، خزانه پیازچه زعفران در استان احداث شده است و از سال آینده نیاز استان برای تامین پیازچه به استان‌های دیگر رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اینجا از زمین طلا می‌روید/ زیان میلیاردی به دلیل صادرات فله‌ای زعفران

شیخ سامانی اضافه کرد: این خزانه در زمینی با شش هکتار وسعت در فضای باز احداث شده که تناژ هر هکتار بیش از ۱۱ تن پیازچه است.

او با اشاره به قیمت بالای پیازچه زعفران ادامه داد: کشاورزان تا کنون پیازچه زعفران را از استان‌های خراسان تامین می‌کردند و برای تامین پیازچه نیز تسهیلات ارزان قیمت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

شیخ سامانی گفت: امسال نزدیک به یک تن زعفران از سطح زیر کشت استان برداشت شده است.

او با تاکید بر اینکه کشت زعفران از انتهای مرداد ماه و ابتدای شهریورماه انجام می‌شود افزود: برداشت محصول زعفران سال آینده اواخر مهرماه انجام می‌شود و میزان آبیاری مزارع زعفران بستگی به میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان دارد.

شیخ سامانی با تاکید بر اینکه شش تا هفت سال عمر مفید پیازچه زغفران در یک مزرعه است، گفت: پس از این مدت کشاورزان برای بازدهی بیشتر محصول پیازچه‌ها را از زمین خارج و به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی کشت زعفران پیازچه زعفران شیخ سامانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان

محمد کریمی در خصوص روند اجرا‌های طرح‌های آبرسانی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب و به‌منظور افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی این شهر آغاز شد.

وی افزود: احداث این مخزن ذخیره آب آشامیدنی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

کریمی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان شهرستان فارسان پس از پایان سنگ‌بری و خاک‌برداری آغاز خواهد شد.

شهر گوجان شهرستان فارسان در فاصله ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان