Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از راه‌اندازی مرکز تبریز پژوهی در راستای اهداف تقویت هویت فرهنگی آذربایجان در خانه موزه حاج میرزا جعفر آقا سلطان القرایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد حمزه زاده» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان شرقی از پیشگامان موزه داری در کشور محسوب می‌شود و اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال جاری با برنامه‌ریزی و مشارکت با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل در حال توسعه مجموع موزه‌های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خانه موزه پروین اعتصامی و بانوان شاعر آذربایجان در راستای تفاهم نامه مشترک با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به جایگاه والای پروین اعتصامی در حوزه شعر و ادب کشور و لزوم ایجاد موزه مرتبط با این شاعر بزرگ، ایجاد نخستین موزه بانوان شاعر در تبریز با عنوان "خانه موزه پروین اعتصامی و بانوان شاعر آذربایجان" در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرئ: مجوز فعالیت خانه موزه پروین اعتصامی و بانوان شاعر آذربایجان شرقی با حضور معاون میراث فرهنگی کشور به بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اعطا شد.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز تبریز پژوهی در راستای اهداف تقویت هویت فرهنگی آذربایجان در خانه موزه حاج میرزا جعفر آقا سلطان القرائی، همکاری مشترک در خصوص پژوهش‌های مرتبط با موضوع فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان و همچنین همکاری مشترک در استفاده از ظرفیت مجموعه فرهنگی و پژوهشی باغ کمال تبریز از دیگر اهداف مشترک این اداره کل و بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: سلطان القرایی تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی پروین اعتصامی میراث فرهنگی بنیاد فرهنگ بانوان شاعر راه اندازی خانه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز