Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زادان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته بسیج ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای بود که به دست امام خمینی(ره) در بوستان انقلاب ‌کاشته و تبدیل به درختی تنومند شد که در همه جای جهان اسلام ثمرات و برکات خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله مصطفی محامی بسیج را دارای شاخ و برگ‌های گسترده ای دانست و بیان داشت: امروزه بسیج نه تنها در کشور ما بلکه در سایر جوامع اسلامی موثر و رو به رشد است از جمله جبهه مقاومت که روز به روز به توسعه آن افزوده می‌شود و محصول همین تفکر بسیجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان اظهار داشت: امروزه شاهد ثمرات و برکات بسیج در عرصه‌های مختلف هستیم و به لطف خداوند متعال بسیج مظهر اقتدار نظام اسلامی و تجلی اسماء و صفات الهی شده است و ورود آن به عرصه‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و سایر عرصه‌های علمی، سازندگی و.. با همین فکر و روحیه بسیجی راهگشا و قدرت‌آفرین بوده و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان کشیده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که بسیج را لشکر مخلص خدا می‌دانستند ادامه داد: بسیجیان با خلوص نیت مظهر اسماء و صفات الهی شدند.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده افتخار آفرین بوده لذا بسیج به عنوان یک شجره طیبه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید تلاش کنیم تا خودمان این روحیه را داشته باشیم و فاصله گرفتن از محیط های دفاع مقدس و از خودگذشتگی باعث غفلت ما نشود و ضرورت دارد تا حال و هوای دفاع مقدس و روحیه بسیجی را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار گسترش روحیه و تفکر بسیجی در بین نسل جوان شد و بیان کرد: باید این یادگار حضرت امام خمینی(ره) را به نسل‌های بعد منتقل کنیم تا آنها نیز از این حلاوت و شیرینی، عبودیت و بندگی و خلوص نیت بسیجی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: گاهی بیان خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان حالت افسانه دارد و اوج خلوص نیت رزمندگان، صفا، صمیمیت، از خودگذشتگی و توکل، برای‌شان باور پذیر نیست و نیاز است تا این موارد به نسل‌های بعد منتقل شود و انتقال آن از راه‌های مختلفی ممکن است اما تاثیرگذارترین آن نشان دادن الگوهای عملی است و زندگی ما باید به گونه‌ای باشد که آنچه را در مورد شهدا و بسیجیان می‌بینند و می‌خوانند بتوانند احساس کنند و فقط به زبان بسنده نکنیم و در عمل هم دعوت‌کننده باشیم.

امام جمعه زاهدان مسئولیت همه در هر جایگاه و موقعیتی که قرار دارند را سنگین عنوان کرد و گفت: نیاز است تا محیط اطراف ما آکنده از فضای فرهنگ بسیجی باشد و نکته مهم در این بین مساجد هستند که به عنوان محور یک محله و کانون ترویج فرهنگ بسیجی در یک محله باشد و بتواند پرتو افشانی کند و یک محله را در نورانیت خود روشن و تحت تاثیر قرار دهد و این مساجد باید در این حوزه تقویت شوند و هر چه این هسته‌های مقاومت با تفکر بسیجی شکل گیرد می تواند خوب و موثر باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: برنامه های امسال هفته بسیج حول محور سلامت و خدمت به مردم است.

سردار احمد شفاهی از اجرای طرح غربالگری عمومی کرونا تحت عنوان طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفان در سیستان‌وبلوچستان خبرداد و افزود: این طرح به صورت محله و خانواده‌محور اجرا می‌شود و با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌تری در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و هم‌چنین نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج امام خمینی نماینده ولی فقیه دفاع مقدس فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تفکر بسیجی هفته بسیج دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود