Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حرکت اولین شناور "رو رو" از بندر "امیرآباد" مازندران، در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه و ارسال محموله‌های تحت پوشش کارنه تیر و پهلو گیری کشتی در بندر کوریک قزاقستان، امکان ارسال کالاهای ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب از مسیر دریایی مهیا شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مصطفی آیتی، مدیرکل ترانزیت گمرک ایران گفت: با ایجاد خط "رو رو" در مسیر دریای خزر توسط سازمان بنادر و دریانوردی و ارسال کالا از این  مسیر دریایی با پوشش کارنه تیر، ضمن کاهش زمان ارسال کالا، تجارت هند و کشورهای جنوب با روسیه، آسیای میانه و شمال اروپا از این مسیر تسهیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)احتمال تغییر ژئوپلتیک در مرزهای شمالی و نگرانی از ساده‌انگاری‌ها در وزارت خارجهگزارش| ترکیه و دورنمای تحول در ترانزیت انرژی در سایه توافق قره باغ

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران با  به کارگیری "کارنه تیر" در گمرکات  بنادر جنوبی از جمله چابهار و بنادر شمالی امیرآباد و انزلی،... ، تسهیلات لازم برای توسعه و تسهیل ترانزیت را در کریدور شمال-جنوب مهیا کرده است. 
آیتی تاکید کرد: در بررسی های قبلی یکی از مشکلات ترانزیتی در کریدور شمال جنوب، عدم وجود اسناد واحد گمرکی و توقفات ناشی از انجام تشریفات قانونی در مرزهای کشورهای مسیر عنوان شده بود که با استفاده از" کارنه تیر" به عنوان سند گمرکی بین المللی واحد، عملاً تسهیلات لازم برای کاهش توقفات ایجاد شد.
 مدیرکل ترانزیت گمرک ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی تبادل الکترونیکی اطلاعات کارنه تیر در کریدور شمال-جنوب و سایر کریدورها را در دستور کار داشته و امیدواریم با تبادل الکترونیکی اطلاعات در آینده گامهای موثرتری در  توسعه این مسیرها ایجاد کنیم.
آیتی تصریح کرد: بدنبال شیوع کرونا و بروز محدودیت‌ها در برخی مرزهای زمینی، در مرداد ماه سال جاری نیز دو کریدور کتای(ایران-افغانستان-تاجیکستان-قرقیزستان) و ایران-افغانستان-ازبکستان با استفاده از پوشش تضمین "کارنه تیر" و از طریق  قلمرو افغانستان به عنوان مسیرهای جدید و جایگزین افتتاح شد و تاکنون از این طریق محموله های زیاد صادراتی کشور و ترانزیتی از بنادر جنوبی به مقاصد آسیای میانه ارسال شده است.

کنوانسیون تیر، مهمترین کنوانسیون ترانزیت بین المللی با 76 کشور عضو و با حضور بزرگترین اقتصادهای دنیا است که جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین و فعالترین اعضای این کنوانسیون طی سالهای اخیر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کریدور شمال کارنه تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان

وزیر ارتباطات گفت: به مناسبت روز معلم، برای معلمانی که از طریق اپلیکیشن شاد فعال هستند، یک بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی فعال می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: به مناسبت روز معلم، برای معلمانی که از طریق اپلیکیشن شاد فعال هستند، یک بسته اینترنتی 30 گیگابایتی فعال می‌کنیم.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها