Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:37:33 GMT

ضرورت ایجاد حلقه‌های صالحین در شرایط کنونی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۳۶۰۹

ضرورت ایجاد حلقه‌های صالحین در شرایط کنونی

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر ایجاد حلقه‌های صالحین در شرایط کرونایی تاکید کرد.

آیت‌الله علی خاتمی عصر امروز (یکم آذرماه)، در دیدار با مسئولان سپاه استان، ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس بسیج، با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج، اظهار کرد: توسعه فرهنگ بسیجی در بدو تشکیل جزء آرزوها بود، ولی الان به حول قوه الهی این امر محقق شده و فرهنگ بسیجی در جامعه ما جا افتاده است و در حال حاضر روشن‌ترین شناسنامه را بسیج دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بسیجان را، جوانان مومن، صالح و انقلابی معرفی کردند، تصریح کرد: بسیجیان در همه صحنه‌ها حضور بی‌بدیلی داشته‌اند و کسی که بسیجی است مومن، انقلابی و صالح و همیشه در میدان و برای رویارویی با توطئه‌های دشمنان آماده است.

خاتمی با اشاره به اجرای طرح کمک مومنانه در ایام کرونا، عنوان کرد: کارهای بزرگی در این حوزه طی ایام شیوع کرونا انجام شده است ولی باید به این نکته توجه داشت که آمار دقیقی در این رابطه اعلام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با تاکید بر اهمیت ایجاد حلقه‌های صالحین، اظهار کرد: بچه‌های مسجد، باید آموزش‌های لازم را ببینند، هر چند که شرایط کرونایی محدودیت‌ها را ایجاد کرده اما روش باید به گونه‌ای دیگر، انتخاب شود و نباید از این امر  غافل شد.

وی با یادآوری فعالیت بسیج در فضای مجازی، گفت: بسیجیان و اعضای پایگاه‌ها در فضای مجازی فعالیت دارند اما محتوای این فعالیت‌ها ضعیف است، و این در حالی است که تنها گروهی که می‌تواند بهترین محتوا را برای تغذیه فضای مجازی و سایبری ایجاد کند بسیج است که باید یک تیم قوی ایجاد شود و بسیجان هم در این رابطه باید بیش از پیش پیشتاز باشند.

این مسئول با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان که برای محرومیت‌زدایی منطقه‌ای وارد عمل می‌شوند و مناطق را شناسایی می‌کنند، باعث دلگرمی افراد به نظام می‌شوند، مخصوصا حضور یک روحانی برای آموزش دینی و تربیتی، فرهنگی در منطقه بسیار موثر خواهد بود، ادامه داد: کارهایی که بسیج انجام می‌دهد در جامعه امیدآفرین است.

در ادامه این جلسه، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۳۰۰ شهید بسیجی استان زنجان، اظهار کرد: بسیج در صحنه‌های مختلف کشور از بدو تاسیس این نهاد انقلابی حضور داشته است و امروز هم در نقاط مختلف استان آماده هستند تا فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند.

سردار جهانبخش کرمی، با بیان این‌که  در حال حاضر گردان‌های مختلفی فعال و آماده هستند  و هر توطئه‌ای از طرف دشمنان ایجاد شود، بسیج در حال آماده‌باش است، تصریح کرد: بسیجیان در جبهه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن و جنگ فرهنگی دشمن، برنامه‌های متنوع را عملیاتی کرده و سالانه ۱۵ الی ۲۰ هزار برنامه فرهنگی، عقیدتی، اجرا می‌کنند ولی امسال برنامه‌ها به دلیل بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه ۱۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج افتتاح خواهد شد، ادامه داد:  ۲۲۰ هزار بسته معیشتی معادل ۸۰ میلیارد تومان از خیرین جمع‌آوری و طبق بانک اطلاعاتی موجود در بین گروه‌های هدف در شرایط کرونایی در استان توزیع شد.

همچنین در این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به آیات سوره جاثیه، تصریح کرد: یکی از آیین‌نامه‌های اجرایی راهبردهای قرآن، استکبارستیزی و توجه به وعده‌های الهی است و برای اینکه وعده‌ الهی تحقق پیدا کند، باید در راستای تحقق قدمی برداشته شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اساسی سپاه و بسیج، تبدیل تهدیدها به فرصت است و این یکی از نمونه‌های بارز وعده الهی است که تحقق پیدا کرده، تصریح کرد: سپاه و بسیج در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی تهدیدهای خاص خود را داشتند، اما این تهدیدها نه تنها به نتیجه نرسید بلکه با بهترین حالت ممکن، فرصتی شد برای نظام که همیشه در همه عرصه‌ها محکم و پرصلاب‌تر از قبل ظاهر شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج توانسته است از اهداف فرهنگی نظام، از جمله فرهنگ ولایت‌مداری، فرهنگ مقابله با دشمن، فرهنگ در صحنه بودند، فرهنگ خود باوری، به اقشار مختلف جامعه القا کنند، عنوان کرد: بسیجیان در همه صحنه‌ها اعم از زلزله، سیل و ... همیشه پای کار بوده‌اند، چرا که بسیج خود جان می‌دهد و جان‌ها را حفظ می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان بسيج استان زنجان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری

در آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان حضور داشتند.

در این برنامه از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل شد و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

در پایان این آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در شهرستان ساری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است