Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در شرایطی که وزارت بهداشت با برگزاری تست داوران فوتبال ساحلی در بحران کرونا مخالفت کرده بود، این کار را انجام داده است.

فدراسیون فوتبال به داوران فوتبال ساحلی اعلام کرده بود برای حضور در لیست بین‌المللی باید روز 13 آبان ماه و از ساعت 10 صبح در سالن فوتسال مرکز ملی فوتبال تست‌های داوری را پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام کمیته داوران، دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به تاریخ 12 آبان ماه به مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام می‌کند با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تاریخ 10 آبان ماه و اعمال محدودیت‌ها در 25 استان کشور از جمله تهران، تست آمادگی و جسمانی داوران باید متوقف شود.

در زیر نامه معاون وزیر بهداشت به معاون وزیر ورزش را مشاهده می‌کنید:

طبق قاعده این نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان باید به فدراسیون فوتبال ارسال می‌شد، اما در این بین فدراسیون فوتبال مخفیانه و با اجبار از داوران تست آمادگی جسمانی گرفته است. علیرضا مقوم از استان یزد و ابوالفضل داوطلب از استان خراسان جنوبی به دلیل مثبت بودن آزمایش کرونا، نتوانستند برای انجام تست‌ها به تهران بیایند، اما ماجرا فقط با انجام مخفیانه تست آمادگی جسمانی به پایان نرسیده و مسئولان مربوطه از داور دیگری که آزمایش کرونای او مثبت بوده است، تست آمادگی جسمانی گرفته‌اند.

ابراهیم اکبرپور از استان البرز داوری بوده که آزمایش کرونای او در روز 12 آبان ماه مثبت شده و با وجود چند سال سابقه حضور در لیست بین‌المللی داوران فوتبال ساحلی، از او به اجبار تست آمادگی جسمانی گرفته شده است. این مسئله در شرایطی رقم خورده که گرفتن تست آمادگی جسمانی در شرایط عادی هم از سوی وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده و گرفتن تست از فردی که مبتلا به کرونا بوده است نمی‌تواند توجیهی داشته باشد. چراکه پیش از هر چیز امکان آسیب خوردن به سیستم ایمنی این داور پس از انجام تست‌ها وجود داشته و هم اینکه حضور در محیطی با دیگر داوران می‌توانسته است آنها را آلوده کند.

فدراسیون فوتبال و به تبع آن کمیته داوران این فدراسیون که در این چند روز در ماجرای معرفی لیست الیت داوران فوتبال و حواشی مربوط به حضور یا عدم حضور علیرضا فغانی، امیر عرب‌براقی و سید علی‌اصغر مومنی پرابهام عمل کرده است، باید دید چه پاسخی در این زمینه خواهند داشت./ تسنیم

بیشتر بخوانید:

مربی استقلال: امیدوارم فولاد با این حربه‌ها در آسیا هم نتیجه بگیرد!

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تست آمادگی جسمانی فدراسیون فوتبال داوران فوتبال معاون وزیر آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت:در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سید‌محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان