Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار شهرداری‌ها خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عصر شنبه در ارتباط برخط با آئین بهره برداری از ۱۵ پروژه استان قم با اشاره به اینکه ما به جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه کرده‌ایم گفت: در قانونگذاری و اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور باید بخشی از مسئولیت‌ها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شود چراکه این کار می‌تواند برای مردم خدمات و رفاه بیشتری ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به درآمد پایدار شهرداری‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌ها در کشور گفت: ما امروز شاهد هستیم در این شرایط تحریم در شهرهای بزرگ و در مراکز استان‌ها شهرداری‌ها طرح‌های بزرگ و مهم خدماتی را به بهره برداری رسانده‌اند.

وی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

قالیباف افزود: طرح جامع مدیریت خدمت شهری از موضوعاتی است که می‌تواند به رفع مشکلات شهرداری‌ها کمک کند که در حال حاضر در کمیسیون امور داخلی و شوراها مطرح است.

برگزاری انتخابات شوراهای تخصصی و ضابطه مند

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق از شهرداری‌ها گفت: یکی از مواردی که اولویت ما در مجلس است اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است تا به صورت تخصصی، ضابطه مند تر و تأثیر گذار برگزار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران با تحریم و مشکلات کرونا به شدت تحت فشار هستند گفت: مردم ایران نجیبانه و متعهدانه در برابر تحریم‌ها مقاومت کردند تا طرح فشار حداکثری ترامپ با شکست روبرو شد.

وی حفظ جان همه مردم را وظیفه همه مسئولان بیان کرد و افزود: در خط مقدم مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران هستند که همه ما قدردان ایثارگری آنها هستیم.

نقد مشفقانه عامل پیشرفت کشور

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان و پاسخگوی نجابت و مقاومت مردم باشیم گفت: باید همه با همدلی و وحدت تلاش کنیم گره‌ی از مشکلات مردم باز کنیم.

رئیس مجلس نقد را موجب سازندگی و پیشرفت عنوان کرد و افزود: انتقاد در کارها باید منصفانه و برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم باشد.

وی افزود: امروز مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد مجلس یا دولت فرقی ندارد مهم این است که کارها به موقع، سریع و دقیق انجام شود.

دسترسی آسان و ارزان به کالاهای اساسی

قالیباف ضمن اشاره به اینکه دغدغه اول مسئولان سه قوه معیشت مردم است از جمع بندی دولت و مجلس برای حمایت معیشتی از مردم گفت و افزود: بر اساس این طرح باید کالاهای اساسی راحت تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک تک خانواده‌ها بخصوص خانواده‌هایی که ضعیف هستند برسد.‌

رئیس مجلس با اشاره به تلاش مجاهدانه همه مسئولان برای حل مشکلات کشور گفت: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با تلاش به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و کرونا را برطرف کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی قالیباف برنامه هفتم توسعه قم شهرداری ها و دهیاری ها درآمد پایدار رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست