Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۳۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۲ هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۵۵ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۹۶ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

امکان تمدید محدودیت‌های کرونا در کرمانشاه وجود دارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح محدودیت‌های کرونا گفت: در صورتی که مردم محدودیت‌های را رعایت نکنند و وضعیت شیوع بیماری همچنان ادامه داشته باشد، احتمال تمدید آنها وجود دارد.

«هوشنگ بازوند» به آغاز محدودیت‌های ۲ هفته ای دولت برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ پیک کرونا را پشت سر گذاشته ایم و اکنون در حال سپری کردن پیک سوم بیماری هستیم.

وی افزود: اگر نتوانیم در پیک سوم بیماری به خوبی وضعیت را مدیریت کنیم به طور قطع در پیک چهارم بیماری که از دی ماه آغاز خواهد شد، هزینه های بسیاری سنگین تری می پردازیم.

 

تداوم آمار فوتی ۲ رقمی مبتلایان کرونا در استان اردبیل

شیوع گسترده و مرگبار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که برای ششمین روز پیاپی آمار فوتی‌ها ۲ رقمی باقی ماند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از افراد بستری مبتلا به کووید.۱۹ جان خود را از دست دادند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در ۲۶ آبان ماه با ۱۹ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسید.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه وضعیت بحرانی و صعودی شیوع این ویروس، در شبانه روز گذشته ۵۵ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

بنا به اعلام این مرجع، هم‌اکنون ۴۹۰ فرد مبتلا به کووید.۱۹ به صورت همزمان در مراکز درمانی استان در حال مداوا هستند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 

۸۳ درصد مبتلایان به کرونا در شیروان جمعیت شهری هستند

فرماندار شیروان گفت: ۸۳ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان خراسان شمالی جمعیت شهری و ۱۷ درصد دیگر هم روستایی هستند.

امین رضا مرآتی اظهار با بیان اینکه ۵۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان مردان هستند، گفت: میانگین سنی فوتی ها ۵۵ سال است که ۷۰ درصد از ساکنان شهرها و ۳۰ درصد روستاییان هستند.

وی گفت: ۶۴ درصد از نمونه های گرفته شده شهرستان مثبت است که این میزان در استان ۷۰ درصد است.

فرماندار شیروان اظهار داشت: از نیمه مهرماه موارد بستری در شهرستان افزایش یافته است.

 

هم‌افزایی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان شرقی

استان چهار میلیون نفری آذربایجان‌شرقی در حالی از امروز اول آذر و همزمان با سراسر کشور شاهد اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی است که همه نهادهای مسوول برای اجرای همه‌جانبه این طرح سلامت هم‌افزایی دارند.

با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری کوید ۱۹ در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن،  اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور از امروز الزامی است.

محدودیت های مصوب شده براساس مصوبه های ستاد ملی کرونا و در راستای اجرای طرح ملی مدیریت هوشمند محدودیت ها و ممنوعیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کویید ۱۹ در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی از نظر زرد، نارنجی یا قرمز بودن آنها اعمال می شود. 

بدیهی است که تعطیلی فعالیت صنوف در شهرستان های آذربایجان شرقی متناسب با وضعیت شیوع کرونا در آنها خواهد بود، به این معنا که در شهرستان های دارای وضعیت زرد فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است؛ در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان های وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.


۱۸۹ کرونایی جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا با جواب مثبت تست PCR آزمایشگاه در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شدند.

نوید دانایی روز شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: از شیوع کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۹ جواب مثبت تست PCR آزمایشگاه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شد که از این تعداد هشت هزار و ۸۱۰ نفر به صورت سرپایی و سه هزار و ۵۸۹ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع ۱۸۹ مورد جدید مثبت در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه ثبت شد که از این تعداد، ۱۴۸ بیمار جدید به صورت سرپایی شناسایی و ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: از دیروز تا امروز ۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند که با این احتساب مجموع بیماران بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۲ هزار و ۸۵۷ نفر رسید و  در حال حاضر ۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰۲ نفر فوت شدند.

دانایی با اشاره به این که استان سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: شهرستان های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

از امروز شنبه یکم آذر، اجرای محدودیت های جدید در کشور و استان آغاز شده و تا ۲ هفته ادامه دارد.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 30 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 29 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 28 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 27 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 26 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 25 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 24 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 23 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 22 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 21 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 20 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 19 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 18 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 17 آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 16 آبان 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا وزارت بهداشت شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز اسامی استان ها اسامی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی شهرهای قرمز کرونا شهرهای قرمز ایران اسامی استان های قرمز کشور سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آبان 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی محدودیت های کرونا مبتلا به کووید ۱۹ تحت پوشش دانشگاه ۲۴ ساعت گذشته کووید۱۹ در کشور آذربایجان شرقی نفر از بیماران بیمارستان ها استان اردبیل درمانی استان وضعیت نارنجی استان سمنان ویروس کرونا شیوع کرونا محدودیت ها قرار دارند بیمار جدید بستری شدند شناسایی شد ۱۹ در کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد

حکمت‌اله هاشمی گفت: گزارش مفقودی مرد ۶۰ ساله ای در ارتفاعات کوهکن شهر آب‌بر شهرستان طارم توسط مردمی در ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه یکم اردیبهشت ماه به ندای امداد اطلاع داده شد.
وی تاکید کرد: به سرعت یک تیم عملیاتی پنج نفره همراه با تجهیزات مورد نیاز با یک دستگاه خودروی کمک دار سبک از جمعیت هلال احمر مرکز شهرستان برای جستجوی این مفقودی اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی های انجام شده نیز ۲ تیم آنست(سگ های زنده یاب) ساعت ۱۹ شامگاه شنبه از پایگاه امدادی مرکز استان برای جستجو به این منطقه اعزام شدند.
هاشمی ادامه داد: تا ساعت ۲۳:۵۵ شامگاه شنبه جستجوی سه تیم ادامه داشت که این عملیات متوقف و جستجو نیز صبح روز یکشنبه مجددا آغاز شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات از صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و همراه با ۲ تیم آنست ادامه داشت که با نامساعد شدن شرایط جوی عملیات این تیم متوقف شد.
هاشمی افزود: جستجو توسط تیم های عملیاتی متشکل از ۱۰ نجاتگر همراه با خودروی کمک دار سبک برای پیدا کردن این مرد طارمی ادامه داشت.
وی تاکید کرد: از بعدازظهر روز شنبه ارتفاعات و پیرامون روستاهای کلکش شهرستان زنجان، کوهکن علیا، چورزق، زرنی، شیرمشه توسط تیم های عملیاتی و با همراهی و کمک بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی و اهالی روستاها از مناطق جستجو بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درخواست پرواز بالگرد برای جستجوی این مرد ۶۰ ساله طارمی نیز انجام شده که به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهرستان امکان پرواز وجود نداشت.
هاشمی تاکید کرد: امروز/پنجشنبه/۲ تیم امدادی دیگر با ۱۰ نیرو، یک تیم آنست(با یک قلاده سگ زنده یاب) و سه خودروی کمک دار سبک وارد عملیات شدند.
وی افزود: جسد این مرد امروز توسط اهالی منطقه داخل رودخانه قزل اوزن اطراف روستای تسکین مشاهده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های واکنش سریع با تجهیزات فنی پس از ساعت ها تلاش جسد را که در داخل رودخانه گیر کرده بود به بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی دادند.
هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!