Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای دستورالعمل ریاست قوه قضاییه مبنی بر نظارت بر ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی و همچنین اجرای فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالا جلسه‌ای با سایر دستگاه‌های ذی ربط با محوریت دادستانی تهران تشکیل شد.

این جلسه با محوریت دادستانی تهران با حضور رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، معاون بازرگانی داخلی وزرات صمت، پلیس امنیت اقتصادی، معاونین دادستان در حوزه‌های دادسرای اقتصادی و نظارت بر پرونده‌های خاص به ریاست علی القاصی، دادستان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پیرامون مسائل و موضوعاتی از جمله شناسه دار کردن انبار‌ها و مراکز نگهدای کالا بحث و تبادل نظر شد.

القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران در این جلسه بر ضرورت توجه به معیشت مردم تأکید کرد و گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری رفع نابسامانی، توزیع و قمیت گذاری کالا‌های اساسی و همچنین نظارت شفاف بر فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد بستر‌های الکترونیک است، بر این اساس دادستانی تهران این موضوعات را در دستور کار خود قرار داده تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

القاصی با بیان اینکه دستگاه قضایی به طور مستقیم در حوزه توزیع و قیمت گذاری کالا‌های اساسی نقشی ندارد، بیان کرد: دادستانی تهران با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست قوه قضاییه به موضوع ورود کرده تا با کمک دستگاه‌های اقتصادی بتواند برخی از معضلات موجود در نظام عرضه، توزیع و همچنین قیمت گذاری‌ها را مرتفع سازد.

وی در خصوص اقدامات دادستانی تهران در حوزه رفع مشکلات معیشتی مردم توضیح داد: بر این اساس هر هفته تیم‌هایی با مسئولیت یکی معاونین دادستان و سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات، بسیج، وزارت صمت و ... برای نظارت بر عرضه کالا، بازار و انبار‌ها اعزام می‌شوند تا بتواند دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت و تامین کالا‌های اساسی را کم کند و افراد خاطی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کند.

دادستان تهران بیان کرد: تاکنون تعدادی تذکر به واحد‌های متخلف داده شده و برای برخی نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی پرونده تشکیل و به دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات در نظام توزیع را عدم انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی دانست و تأکید کرد: یکی از مشکلات در حوزه کالا‌های اساسی عدم ایجاد سامانه‌های الکترونیکی است که در ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آن اشاره شده است علاوه بر این در ماده پنج همین قانون نیز برای ترک فعل مدیران ضمانت‌های اجرایی از جمله محرومیت از اشتغال به حرفه تا یک سال و ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری به مدت شش ماه پیش بینی شده است.

القاصی گفت: در این راستا باید سامانه جامع شناسه دار کردن انبار‌ها به منظور ایجاد نظارت و شفافیت هر چه سریعتر به طور گسترده فعالیت خود را آغاز کند تا از این طریق از احتکار کالا و هر گونه تخلفی جلوگیری شود.

دادستان تهران در این جلسه تأکید کرد که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسرع وقت مشخصات خود و کالا‌های ورودی و خروجی را در این سامانه ثبت کنند در غیر این صورت دادستانی بر اساس موازین قانونی و گزارش دستگاه‌های ذی ربط با آن‌ها برخورد می‌کند.

در این جلسه مقرر شد که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کارشناسی سامانه شناسه دار کردن انبار‌ها ورود کند و در صورتی که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده یا ترک فعلی انجام شده موضوع را به صورت مستمر به دادستانی گزارش دهد تا هر چه سریعتر سامانه نرم افزاری شناسه دار کردن انبار‌ها مورد بهره گیری قرار گیرد و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا دادستانی تهران قوه قضاییه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستانی تهران کالا های اساسی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان