Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

مهمترین عوامل موثر در بقای زبان کدام هستند؟

الف – ملی گرایی

ب – دین

ج- دولت

د- جغرافیا

ه – بازار مشترک اقتصادی

و – تکنولوژی و دانش

ملی گرایی

بی شک رابطه‌ی بسیار محکمی بین ملی گرایی و زبان ملی وجود دارد؛ در این مورد می‌توان گفت که: احساسات ملی پر توان، منجر به صیانت زبان ملی می‌شود.

دین

به عنوان مثال، ظهور اسلام و مسیحیت به گسترش زبان‌های عربی و عبری کمک کرد.

دولت

قدرت سیاسی و اقتصادی در قالب دولت، نقش محوری در بقای زبان و گسترش آن دارد. قدرت‌های مسلط با تحمیل یک زبان به عنوان زبان رسمی و قرار دادن بقیه‌ی زبان‌ها به عنوان زبان‌های قومیتی ودر درجه دوم وسوم، یا حتی به عنوان لهجه، نقش مهمی در گسترش یک زبان به خصوص دارند.

عامل جغرافیا

مناطق کوهستانی به علت سخت و صعب العبور بودن و عدم دسترسی آسان توان بیشتری برای حفط زبان خود دارند، در حالی که دشت‌ها این گونه نیستند.

بازار مشترک اقتصادی و در آخر، تکنولوژی و علم که گسترش علم و تکنولوژی رابطه‌ای مستقیم با گسترش زبان دارد. تکنولوژی، فرهنگ و واژگان جدید با خود به همراه دارد. فردوسی خالق شاهنامه، دانته خالق کمدی الهی، جیووانی یوکاچیو خالق مجموعه دکامرون و لئوناردو داوینچی همگی آثار خود را به زبان ملی خلق کرده اند که در مقابله بانفوذ همه گیر آثار وادبیات زبان‌های دیگر از جمله عربی ولاتین بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر شهر سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا تئاتر شهر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو

ثبت نام فصل هفدهم مسابقه رادیویی «یک دو صدا» با موضوع گویندگی رادیو و بازیگری رادیو از هشتم اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۰ همین ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» ضمن اعلام خبر ثبت‌نام فصل هفدهم این مسابقه بیان کرد: در طول برگزاری فصل‌های گذشته مسابقه همواره شاهد بودیم که بسیاری از علاقمندان به دلیل دوری راه و مشکلاتی از این قبیل امکان حضور در مسابقه را نداشتند که پس از ضبط و پخش ۱۳ فصل، این موضوع باعث شد تا این بار گروه برنامه‌ساز «یک دو صدا» به استان‌های مختلف سفر کنند و شرایط حضور برای علاقه‌مندان در استان‌های دیگر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: این امر با همکاری مراکز صداوسیمای استان‌ها انجام می‌شود و در چهارمین سفر پس از استان‌های قزوین، اصفهان، آذربایجان غربی مقصد بعدی ما استان «سمنان» خواهد بود تا فصل هفدهم به میزبانی شهر سمنان، برای علاقمندان برگزار شود.

تهیه‌کننده مسابقه «یک دو صدا» تصریح کرد: زمان ثبت‌نام فصل هفدهم تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده و این مسابقه در «سمنان» اواسط اردیبهشت تولید می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده خرداد ماه روی آنتن رادیو ایران و رادیو آذربایجان غربی می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام فصل هفدهم مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی B۲n.ir/۱۲seda.semnan مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان