Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر عبدالملکی با تاکید بر نقش مهم منطقه آزاد کیش در زمینه هوشمند سازی و ارتقای صنعت گردشگری در این منطقه افزود: در کمیسیون اتاق بازرگانی ایران و کمیته های دیگری که اساتید برجسته این صنعت حضور دارند، طرحی با عنوان"فدراسیون گردشگری"در حال تدوین است و تلاش می کنیم صنعت گرشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی با بیان این که رویکرد بین المللی و نگاه فراتر از مرزها در صنعت گردشگری با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و استاندارد سازی تاسیسات این حوزه راهکار موثری در جهت جایگزین گردشگری با صنعت نفت ایران است افزود: با ایجاد تعامل سازنده میان "مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد کیش و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی" در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که صنعت گردشگری صنعتی فعال و پویا در ارزآوری و اشتغالزایی در کشور است، بر ضرورت ایجاد کمیسیون گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به این که ۱۴درصد از ارز آوری حاصل از صادرات نفت متعلق به وزارت نفت است، از این رو در راستای دست یابی به اهداف و سیاست های کلان این صنعت در قالب کمیسیون گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است، طرح هایی در زمینه توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل ریلی و هوایی و اتوبوس های جاده ای اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران فعالان اقتصادی غیر دولتی را به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی در کشور عنوان کرد و افزود: تحقق یافتن این امر مهم در صنعت گردشگری مستلزم مشارکت و همکاری تمام فعالان حوزه گردشگری در این زمینه است.

 عبدالملکی با اشاره به اعمال محدودیت های ناشی از گسترش شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا، احتمال تکرار محدودیت های مشابه در آینده را به دور از انتظار ندانست و خاطر نشان کرد: تشکیل صندوق حمایت از صنعت گردشگری و کسب آمادگی لازم برای وابسته نبودن به دولت، یکی از راهکارهای تاثیر گذار برای مقابله با اتفاقات غیر قابل پیش بینی شده برای رسیدن به خود کفایی و ایجاد تحول در صنعت گردشگری است.

وی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فرصت خوبی برای جذب مسافران به "جزیره کیش، چابهار و قشم" عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد تعامل و همکاری های موثر میان تمام دستگاه های فعال در این حوزه می توانیم حداقل ۵ درصد مسافران را در روز برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به جزیره کیش جذب کنیم.

شایان ذکر است کمیسیون گردشگری اتاق ایران دارای ۳۴ اتاق بازرگانی مشترک میان کشورهای"چین، هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، قطر، دبی، عمارات و کویت" است که نمایندگانشان اتاق بازرگانی را در صنعت گردشگری همراهی می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش اتاق بازرگانی ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش اتاق بازرگانی ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش ویروس کرونا کیش اتاق بازرگانی ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور اتاق بازرگانی ایران کمیسیون گردشگری صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند