Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@05:53:06 GMT

اعلام قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی پرمصرف

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۳۹۷۵

اعلام قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی پرمصرف

رویداد۲۴ در مصوبه ستاد تنظیم بازار در مورد تعیین قیمت شیرخام آمده است: با توجه به درخواست تشکل ها و انجمن های مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح نرخ شیرخام و محاسبه سهم اثر نرخ جدید نهاده ها و سایر هزینه های تولید کمیته مربوطه با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تشکیل و قیمت فروش شیرخام (با مشخصات 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد چربی و بار میکروبی زیر 100 هزار) مبلغ 4500 تومان به ازا هر کیلوگرم درب دامداری تصویب گردید.

تبصره به ازای هر 0.1 درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ 60 تومان متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

همچنین با توجه به سهم اثر شیرخام در تولید محصولات لبنی، قیمت 10 قلم محصولات لبنی پرمصرف مشمول قیمت گذاری تثبیتی (شیر، ماست، پنیر) توسط کمیته مربوطه با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین شده است

براین اساس قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب (1.5 درصد) 7100 تومان

شیر بطری یک لیتری نیم چرب (2 درصد) 7500 تومان

شیر بطری یک لیتری پر چرب (3 درصد) 8500 تومان

شیر بطری یک لیتری چربی کامل (3.2 درصد)8600 تومان

شیر نایلونی (900 گرمی) کم چرب (1.5 درصد) 5400 تومان

ماست 900 گرمی کم چرب (1.5 درصد) 8000 تومان

ماست 900 گرمی پر چرب (3 درصد) 9700 تومان

ماست دبه ای 2500 گرمی کم چرب (1.5 درصد) 21000 تومان

ماست دبه ای 2500 گرمی پرچرب (3 درصد) 24000 تومان

پنیر یواف 400 گرمی 14500 تومان، تعیین گردید.

بیشتر بخوانید: روغن برای سومین بار گران شد +جزئیات

تبصره یک : قیمت سایر احجام اقلام فوق الذکر پس از پیشنهاد انجمن ذیربط و محاسبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین و ملاک عمل خواهد بود.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت لبنیات کالاهای اساسی بندرعباس قیمت دلار قیمت سکه انتخابات 1400 واکسن کرونا سرمایه گذاری در بورس سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش داد.

سال گذشته در نیمه اسفند ماه هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۲.۸۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، هویج ۹.۸۰۰، کاهو رسمی ۱۹.۸۰۰، سیب زمینی ۱۵.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۱۵.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۴.۸۰۰ تومان بود.

این قیمت‌ها از اواخر فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرده و به این ترتیب هر کیلو گرم گوجه فرنگی در خرده فروشی‌های سطح شهر بین ۱۹.۸۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو ۲۵، سیب زمینی ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۶.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

در کمتر از دو ماه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار صیفی‌جات هستیم که اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار در این خصوص به مهر گفت: قیمت‌ها در میوه فروشی‌های سطح شهر دارای یک نرخ متعارف بوده و سود آن مشخص است. فروشندگان نمی‌توانند از سود متعارف تعریف شده افزایش قیمت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در میوه فروشی‌های سطح شهر با موضوع گران فروشی مواجه نیستیم بلکه با گرانی محصولات رو به رو هستیم، افزود: گرانی نیز از مبدا رخ می‌دهد. اگر خرده فروشی مبادرت به فروش محصولات با قیمت نامتعارف کند قطعاً با آنها برخورد می‌شود.

کارگر عنوان کرد: افزایش قیمت عمده فروشی‌ها منجر به افزایش صیفی‌جات شده زیرا فروش در اتحادیه بار با قیمت و سود مشخص نبوده و عرضه و تقاضا نرخ‌ها را مشخص می‌کند.

این فعال بازار میوه و صیفی‌جات توضیح داد: تعیین قیمت در بازار بارفروشان بر اساس عرضه و تقاضا، نوعی هرج و مرج به وجود می‌آورد و در برخی مقاطع زمانی بدون دلیل موجه موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

کارگر با گلایه عنوان کرد: در حال حاضر نرخ محصولات در میدان بارفروشان در ساعت‌های مختلف، متفاوت است در حالی که نه زمان عرضه مشخص است و نه قیمت‌ها؛ اینکه مثلاً عنوان شود از ساعت ۲۲ تا ۸ محصولات با نرخ مصوب عرضه شود. بنابراین قیمت‌ها در بارفروشان ساعت ۱۶ یک قیمت است، ساعت ۱۸ یک نرخ دیگر و همین قیمت‌ها در ساعت ۲۲ تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار علت گرانی صیفی‌جات از جمله پیاز و گوجه فرنگی را مربوط به قیمت محصولات در مبدا بارفروشان اعلام کرد و گفت: اما شهروندان در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی در سطح خرده فروشی‌های شهر، با شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ تماس گرفته و موضوع را اعلام دهند تا با افراد خاطی برخورد شود. ‌

کد خبر 6090097 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید