Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:06 GMT

انگلیس و کانادا توافقنامه تجاری امضاء کردند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۴۰۵۴

انگلیس و کانادا توافقنامه تجاری امضاء کردند

به گزارش روز شنبه ایرنا، این دومین سند همکاری تجاری انگلیس است که با یک کشور غیر اروپایی برای دوران پسابرگزیت امضاء شد. دو کشور بر اساس این توافقنامه قصد دارند تا در زمینه مسایل زیست محیطی و تجارت الکترونیک همکاری های خود را توسعه دهند.

در نشست چهار جانبه‌ای که امروز (شنبه) میان نخست وزیران انگلیس و کانادا و وزیران تجارت دو کشور به صورت مجازی برگزار شد، دو طرف توافق کردند تا سال آینده میلادی که انگلیس به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج می‌شود درباره قراردادهای جدید تجاری مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لیز تراس» وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس می‌گوید که توافق تجاری با کانادا علاوه بر اطمینان بخشی به شرکت‌های تجاری و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور، لندن را یک گام به پیمان ویژه شراکت ترنس-پسیفیک نزدیک‌تر می‌کند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای، توافق صورت گرفته با کانادا را فوق‌العاده توصیف کرد که تجارت میان دو سوی آتلانتیک را با یکی از نزدیک‌ترین متحدان انگلیس تسهیل می‌کند. وی با اشاره به عمق روابط تجاری میان دو کشور افزود:‌این توافق اطمینان حاصل می‌کند که همکاری‌های تجاری در دوره پسابرگزیت تقویت خواهد شد.

این توافقنامه یک ماه پس از آن امضاء شد که انگلیس و ژاپن نخستین توافقنامه تجارت آزاد پس از برگزیت امضا کردند. بر اساس این توافقنامه اولین معاملات مهم دو طرف پس از برگزیت شامل کاهش تعرفه برمحصولات گوشت وارداتی و کاهش تعرفه قطعات خودروهای نیسان ژاپن در انگلیس می شود.

این معامله که انتظار می رود تجارت انگلیس با ژاپن را سالانه ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش دهد ، فعالیت شرکت های انگلیسی را در ژاپن تسهیل می کند.

خدمات مالی نیز بزرگترین صادرات انگلیس به ژاپن است که هم اکنون ۲۸ درصد از کل تبادلات تجاری را شامل می شود. با امضای توافق بسیاری از محصولات صادراتی انگلیس در ژاپن ارزان تر خواهد شد.

دولت انگلیس می گوید توانایی در انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد در سراسر جهان از مزایای اصلی برگزیت است، اما توافق جدید تا حد زیادی تجارت انگلیس با کانادا و ژاپن را به عنوان بخشی از روابط تجاری اتحادیه اروپا تکرار می کند.

انگلیس پس از برگزیت به دنبال برقراری معاملات با سایر کشورها، به ویژه ایالات متحده است، اما مذاکرات به کندی پیش می رود.

قبل از لازم الاجرا شدن توافق انگلیس با کانادا و ژاپن از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی، این قرارداد باید به تصویب مجالس دو کشور برسد.

برچسب‌ها برگزیت تجارت کانادا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برگزیت تجارت کانادا انگلستان برگزیت تجارت کانادا انگلستان اخبار کنکور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راشاتودی: تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد قانونگذار ارشد آمریکا: مجلس سنا هم تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران را تصویب می‌کند

دیگر خبرها

  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند