Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@08:21:46 GMT

قیمت جدید خوراک دام و طیور

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۴۹۴۳

قیمت جدید خوراک دام و طیور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، آخرین تغییرات قیمت جهانی بر نهاده‌ها، ‌روغن خام و محصولات نهایی بررسی شده که بر اساس آن قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی ۳۱۰۰ تومان، هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی ۳۲۲۰ تومان و هر کیلوگرم ذرت در مبادی ورودی ۱۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم جو در مبادی ورودی ۱۷۰۰ تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این قیمت چهار نهاده یاد شده به ترتیب ۲۶۵۰، ۲۷۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۵۰۰ تومان بود.

البته کلیه قیمت‌های تعیین شده در خصوص انواع روغن و نهاده های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه‌های سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای به تناسب در قیمت‌های یاد شده قابل اعمال است. همچنین در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شده  سقف قیمت‌های جهانی خرید نهاده‌های مذکور در سامانه جامع تجارت مستمرا توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، بررسی و به روز شود.

در این میان با توجه به ضرورت تسهیل و تامین توزیع نهاده های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازار گاه برای توزیع کنندگان نهادهای دام و طیور نقش و جایگاه تعریف شده است، کلیه هزینه‌های توزیع برای تحویل نهاده به دامداران، مرغداران و ... توسط تمامی عوامل و  واسطه‌های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۵۰ ریال و برای هر کیلوگرم کنجاله ۲۵۰ ریال مصوب شده است. مبلغ یاد شده شامل کلیه اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه و ... نیز هست.

همچنین با توجه به درخواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر محاسبه ضرر و زیان جوجه یک روزه برای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین استمرار تولید و بهبود زنجیره تامین مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اسناد و مدارک مثبته تولید کنندگان را در اسرع وقت احصاء و پس از تائید در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار دهد تا با محاسبات کارشناسی میزان ضرر و زیان مربوطه محاسبه و با قید فوریت ابلاغ شود.

گفتنی است که ابتدای مهرماه قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۸ تا ۱۹ هزارتومان بود و در اواخر همان ماه قیمت این محصول در خرده فروشی های سطح شهر تهران به مرز ۲۶ هزارتومان رسید که برخی از مرغداران و تولیدکنندگان علت این افزایش قیمت را کمبود نهاده های دام و طیور با قیمت‌های مصوب، افزایش قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد و به طور کل افزایش هزینه های تولید عنوان کردند. در نهایت کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد. دامداران نیز با مشکلات مشابهی در تامین نهاده‌ها مواجه هستند.

پربیننده ترین گل‌فروشی‌ها پرپر شدند فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ کاهش ۲۵هزار تومانی قیمت گوشت قرمز ماسک‌های چینی ۶۰۰تومانی گوشت هم ارزان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طیور خوراک دام ستاد تنظیم بازار نهاده دامی قیمت نهاده دامی ستاد تنظیم بازار کشور سهام عدالت مبادی ورودی دام و طیور نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه