Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء، با بیان اینکه الکاظمی نخست‌وزیر موقت عراق است، تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره تمدید حضور نظامیان آمریکایی در این کشور جزو صلاحیت‌های دولت وی نیست.

«نصر الشمری» در صفحه توئیتر خود با تأکید بر اینکه «مصطفی الکاظمی» به‌طور موقت نخست‌وزیر عراق است، افزود: «دولت وی صرفا مأمور پیشبرد امور جاری مانند برگزاری انتخابات زودهنگام است و نه‌تنها دولت موقت، بلکه دولت دائم نیز صلاحیت ندارد که بر خلاف قانون اساسی و مصوبه پارلمان، از نیروهای بیگانه دعوت کند یا خواستار تمدید حضور آنان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با استناد به بند چهارم اصل ۶۱ قانون اساسی عراق، پارلمان را تنها نهادی دانست که مشروعیت دارد در خصوص چنین مسائلی تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی النجباء ضمن اشاره به مغایرت کامل اظهارات ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام)، با سخنان الکاظمی، افزود: «این تناقض نشان می‌دهد که در زمینه مورد اشاره، ادعای هر دو دولت عراق و آمریکا و یا حداقل یکی از آن‌ها، فاقد اعتبار است.»

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند و تعداد نظامیان آمریکا در عراق از ۳۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.» 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین