Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور آذربایجان در دیدار با لاوروف ضمن ابراز رضایت از شرایط بوجود آمده در منطقه گفت: شرایط جدید بسیار امیدوار کننده است.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در دیداری که با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و هیات همراه وی اظهار کرد: در این دیدار مسایل مرتبطی با بیانیه سه جانبه روسای جمهور‌ی آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره پایان جنگ و برقراری آتش بس در قره باغ و نیز تقویت تدابیر امنیتی در این منطقه بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور آذربایجان با بیان اینکه روند‌های مثبت در منطقه افزایش خواهد یافت، افزود: بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان گامی مهم در راستای برقراری صلح پایدار و درازمدت در منطقه بود.

وی اظهارکرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نقش مهمی در این زمینه داشته است و از سوی دیگر نیز رییس جمهور ترکیه در تقویت تدابیر امنیتی در منطقه نقش مهمی داشت.

علی اف اظهار کرد: به نظرم قالب مشارکت و تعاملات امروز هم از لحاظ مأموریت حفظ صلح و هم از نظر همکاری‌های طولانی مدت ویژگی‌های جدیدی در منطقه دارد که کاملا مطابق با عمده منافع کشور‌های منطقه است و کشور‌های منطقه ما نیز باید در تقویت امنیت نقش اساسی داشته باشند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه در این سفر خود و هیات همراه وی منعکس کننده حمایت فعال رییس جمهور روسیه از تلاش‌های اجرای توافقات بیانیه سه جانبه هستند، اظهار کرد: این موضوع بر اهمیت استراتژیک ویژه همکاری‌های روسیه و جمهوری آذربایجان تاثیر دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از موضع جمهوری آذربایجان درحمایت از بیانیه سه جانبه پایان جنگ و برقراری آتش بس در قره باغ اظهار کرد: عده‌ای در این میان سعی داشتند تا این توافقات را نه از نظر پایان دادن به خونریزی و برقراری صلح در منطقه بلکه از نظر بازی ژئو پولتیک تفسیر کنند که چنین رویکرد مطابق با مطالبات جهان امروز نیست.

لاوروف با بیان اینکه، ما همراه با همکاران آذربایجانی و با مشارکت طرف ارمنی و از طریق نیرو‌های حافظ صلح خود مستقر در منطقه راه‌های حل مسایل بشردوستانه آن عده از افراد که به خانه خود در قره باغ بر می‌گردند، ادامه داد: ما نیز در این راستا به صورت فعال هما هنگ خواهیم کرد.

زیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: این مسایل شامل ایجاد زیر ساخت‌ها، از سرگیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل و جلب نهاد‌های بین المللی از جمله صلیب سرخ بین المللی، نهاد‌های امور آوارگان، خواربار، امور کودکان سازمان ملل متحد به این فرایند و نیز سازمان یونسکو به حفظ میراث فرهنگی و دینی این منطقه تاریخی می‌شود.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از این موضوع که دیگر روسای گروه میانجی مینسک یعنی فرانسه و آمریکا، سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ نیز همراه با روسیه با درنظر گرفتن توافقات ۹ نوامبر روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به حل همه این مسایل خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: تاکید روسیه بر حل و فصل مناقشه قره باغ

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قره باغ آذربایجان و روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قره باغ آذربایجان و روسیه جمهوری آذربایجان بیانیه سه جانبه رییس جمهور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا که به‌تازگی به مسکو الحاق شده است، گفت که نیروهای مسلح اوکراین دیشب قصد داشتند تا با موشک «اتکمز» به کریمه حمله کنند.

روگوف در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با تدارک اوکراین برای حمله موشکی به جمهوری کریمه، مقامات روسیه دیشب سامانه‌های پدافند هوایی را بر فراز شهرهای «ژانکوی» و «سیمفروپول» فعال کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در تلاش برای حمله به غیر نظامیان در شبه‌جزیره کریمه از چندین موشک بالستیک «اتکمز» استفاده کردند.

پیش‌تر اولگ کریوچکوف، مشاور رییس شبه‌جزیره کریمه از شهروندان این منطقه خواست تا از عکسبرداری از فعال شدن پدافند هوایی یا انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین دیشب ترددد روی پل کریمه نیز به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر 6093109

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان