Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:59:27 GMT

النجباء به الکاظمی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۵۵۴۳

النجباء به الکاظمی هشدار داد

سخنگوی جنبش النجباء عراق گفت که دولت «مصطفی الکاظمی» دولت موقت به شمار می‌رود و صلاحیت قانونی برای تمدید دوره حضور نیروهای آمریکایی را ندارد.

به گزارش برنا، «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء، با بیان اینکه الکاظمی نخست‌وزیر موقت عراق است، تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره تمدید حضور نظامیان آمریکایی در این کشور جزو صلاحیت‌های دولت وی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نصر الشمری» در صفحه توئیتر خود با تأکید بر اینکه «مصطفی الکاظمی» به‌طور موقت نخست‌وزیر عراق است، افزود: «دولت وی صرفا مأمور پیشبرد امور جاری مانند برگزاری انتخابات زودهنگام است و نه‌تنها دولت موقت، بلکه دولت دائم نیز صلاحیت ندارد که بر خلاف قانون اساسی و مصوبه پارلمان، از نیروهای بیگانه دعوت کند یا خواستار تمدید حضور آنان شود.»

وی با استناد به بند چهارم اصل ۶۱ قانون اساسی عراق، پارلمان را تنها نهادی دانست که مشروعیت دارد در خصوص چنین مسائلی تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی النجباء ضمن اشاره به مغایرت کامل اظهارات ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام)، با سخنان الکاظمی، افزود: «این تناقض نشان می‌دهد که در زمینه مورد اشاره، ادعای هر دو دولت عراق و آمریکا و یا حداقل یکی از آن‌ها، فاقد اعتبار است.»

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند و تعداد نظامیان آمریکا در عراق از ۳۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت الکاظمی صلاحیت تمدید حضور نیروهای آمریکایی را ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی