Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:17:01 GMT

اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۵۶۰۸

اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌ها

در این بسته خبری از توزیع کتاب در محلات حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد تا آسفالت معابر خیابان ۱۷ شهریور و فرهنگسرای بیرجند و بازگشایی تمامی معابر آستانه اشرفیه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

اختصاص قیر رایگان به شهرداری‌ها

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی در روزهای آتی قیر رایگان به شهرداری‌ها اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب متمم ۱۲۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری چالوس

جعفر ردایی، شهردار چالوس گفت: متمم ۱۲۰ میلیارد تومانی با یکصد عنوان پروژه عمرانی بلند، میان و کوتاه مدت در راستای استراتژی چهار ساله شورای اسلامی شهر پس از تصویب اجرا خواهد شد. ‏

بازگشایی تمامی معابر آستانه اشرفیه

محمد دانش‌شکیب، شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به آخرین وضعیت آب‌گرفتگی معابر در این شهر اظهار کرد: طبق اطلاعیه نارنجی سازمان هواشناسی و اعلام هشدارهای لازمه، کلیه واحدهای اجرایی و خدماتی شهرداری آستانه‌اشرفیه به حالت آماده‌باش در آمدند اما میزان بارندگی ظهر امروز به‌قدری زیاد بود که خروجی‌های آب در آستانه‌اشرفیه توان خروج سریع آب را نداشته است.

وقوع ۲۰ مورد آب‌گرفتگی در معابر شهری فردیس

حشمت الله عزیزی، معاون خدمات شهری شهرداری فردیس اعلام کرد: بارش باران از شب گذشته تا امروز سبب ۲۰ مورد آب‌گرفتگی در معابر شهری فردیس شده است.

آسفالت معابر خیابان ۱۷ شهریور و فرهنگسرای بیرجند

مهدی حدیدی نژاد، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: معابر خیابان ۱۷ شهریور و فرهنگسرای شهرداری به متراژ ۱۱ هزار و ۵۸۳ متر مربع زیر سازی و آسفالت می‌شود.

توزیع کتاب در محلات حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد

بهزاد رضوانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد از توزیع کتاب در محلات حاشیه‌ای این شهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

توسعه همه‌جانبه شهرکرد، نیازمند اهتمام ویژه است

بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد گفت: شهرکرد از مراکز استان‌هایی است که از لحاظ وسعت، جمعیت و اعتبار از شرایط مناسبی در کشور برخوردار نیست. این موضوع عزم مسئولان را می‌طلبد چرا که ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه همه‌جانبه شهر نیازمند اهتمام ویژه است.

ناوگان حمل و نقل دارای مجوز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از بلامانع بودن فعالیت کلیه خودروهای ناوگان بار و مسافر (تاکسی‌ها و وانت بارها) در محدودیت‌های کرونایی تعیین شده جدید خبر داد.

ارتقای فعالیت‌های سامانه ۱۳۷ شهرداری سمنان

محسن صوفی آبادی، مدیر حوزه شهردار سمنان گفت: سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ یکی از راه‌های آسان و سریع برای برقراری ارتباط شهروندان با شهرداری بوده تا بتوانند درخواست‌ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در تمامی حوزه‌های کاری شهرداری و مدیریت شهری دریافت کند.

نصب سردیس ۸ تن از مفاخر بروجرد در تپه چغا

احسان تقوی، مدیر اداره زیباسازی شهرداری بروجرد از نصب المان میدان امام (ره) در ماه آینده خبر داد.

کد خبر 456826

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران قیر رایگان شهرداری سامانه ۱۳۷ شهرداری سمنان آبگرفتگی شهرداری فردیس بودجه شهرداری چالوس آسفالت معابر شهرداری بیرجند ناوگان حمل و نقل شهرداری قزوین صدور مجوز تردد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آستانه اشرفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد