Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه نگاه با اشاره به عرضه های صندوق قابل معامله به مردم برای تامین مالی بهتر دولت در دوران کرونایی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا با ورود کرونا مصرف انرژی کاهش و احتکار افزایش پیدا کرد و بسیاری از بانک های مرکزی با مشکلات مختلفی رو به رو شدند اما ایران کشوری که رئیس جمهور آمریکا آن را تهدید به برچینی نظام در دو سال گذشته داده بود توانست از مشکلات عبور کرده و فضا را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی تاکید کرد: علت عمده تورم ایجاد شده در کشور، افزایش هزینه هاست. وارداتی که انجام می دهیم حدود 80 درصد کالاهای واسطه ای و مواد اولیه ای بوده است وقتی این کالاها متاثر از نرخ ارز دچار افزایش قیمت می شوند این به فرآیند تولید و هزینه تمام شده تولید منتقل می شود و زنجیره وار تا بازار و مصرف کننده نیز ادامه پیدا می کند.   دژپسند گفت: با توجه به دلاریزه بودن اقتصاد ایران افزایش نرخ دلار آثارش به کالاها شاهدیم. در برخی موارد به فضای نااطمینانی مردم دامن زده شد افرادی که فضای سوداگری را ایجاد کردند به فکر مردم نبودند و بازارها را برهم زدند.   وزیر اقتصاد به خوش قولی مودیان مالیاتی در روزهای کرونایی خبر داد و بیان کرد: امسال خوشبختانه بسیاری از مودیان مالیاتی که سال گذشته در پرداخت مالیات مقاومت می کردند خوشحسابی کردند و این موضوع منجر به تحقق صد درصدی مالیاتی انتظار دولت شد. همچنین برداشت ما از تنخواه خزانه کشوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.   او ادامه داد: سال گذشته برداشت ما در این مدت از خزانه کشور 27 هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به 12 هزار میلیارد تومان رسید. برای امسال بیش از 3.8 میلیارد دلار جلب سرمایه گذاری خارجی شد که رضایت بخش است. همچنین دولت امسال 117 هزار میلیارد تومان درآمد از طریق انتشار اوراق کسب کرد. مردم در سختی زیادی در افزایش قیمت ها هستند وزیر اقتصاد تاکید کرد: تحریم ها آثار بدی بر زندگی قشر عموم مردم گذاشت ما واقفیم که مردم ما خیلی سخت شرایط اقتصادی را سپری می کنند و تاکید می کنم مسئولان دغدغه واقعی برای بهبود شرایط دارند. 

دژپسند ابراز کرد: ما صادرکنندگان را یار دوازدهم خود نمی دانیم و بلکه همراه رسمی خود برای کنترل تورم و تامین نیاز کشور می دانیم افرادی که تحت پیگرد قانونی برای بازگشت ارز به کشور هستند را صادرکنندگان اصیل نمی دانیم و همواره از صادرکنندگان تقدیر و از خوشحسابان این صنف قدردانی بوده ایم.

وی به اتکای دولت به شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان طی سال های گذشته به 5 هزار شرکت رسیده است و این بیانگر تاکید دولت بر این شرکت هاست که مثال آن را به تولید واکسن کرونا می توان زد.

وزیر اقتصاد گفت: برای سهولت فعالیت شرکت ها به کوتاه کردن مدت تشکیل شرکت می توانیم اشاره کنیم. در گذشته 73 روز برای تشکیل شرکت زمان می بردیم که به 73 ساعت رسیده است و من حتی شاهد تشکیل یک شرکت در 20 دقیقه هم بوده ام.

دژپسند با اشاره به استفاده دولت از صندوق توسعه ملی گفت: دولت به هیچ عنوان برای بودجه از صندوق توسعه ملی برداشت نکرده است آنطور که آمارها به ما نشان می دهند ما در سال 99 تنها 4 درصد از صندوق توسعه ملی برداشت کرده ایم که یکی از مثال آن ها یک میلیارد یورویی است که برای کرونا برداشت شده است.

وزیر اقتصاد به تامین مالی 264 هزار میلیارد تومانی دولت از بورس طی سال 98 اشاره کرد و گفت: امسال دولت توانست از بورس 320 هزار میلیارد تومان تامین مالی کند که قطعا ظرفیت تامین مالی بیشتر است. رشد نقدینگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اما رضایت بخش نیست.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه وزارت اقتصاد هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی وزیر اقتصاد تامین مالی سال گذشته شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند