Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدارم فیاضیان مشاور تحصیلی و کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نکاتی که هر داوطلب کنکور برای مطالعه باید آن را رعایت کند، گفت: محققان کشف کرده‌اند که مغز در حین خواب، حافظه را تقویت می‌کند و به همین دلیل بیشتر مسائلی را که پیش از خواب به آن‌ها فکر می‌کنید را بهتر به یاد خواهید آورد، پس بهتر است زمانی که خوابتان می‌آید درس بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای یادگیری بهتر دروس تکرار مطالب درسی با فاصله طولانی توصیه می‌شود. به این صورت که مطالب را به چند قسمت تقسیم کرده و در یک مدت طولانی مطالعه کنید.

فیاضیان در ادامه بیان کرد: نکته بعدی در یادگیری مطالب درسی شبیه سازی آن‌ها به صورت داستان است تا هنگامی که دانش آموز می‌خواهد این مطالب را یادآوری کند با تکرار داستان آن را به خاطر بیاورد. همچنین عوض کردن مکان مطالعه در یادگیری بسیار موثر خواهد بود، سعی کنید مکان‌های مختلفی را برای مطالعه انتخاب کنید، زیرا این اقدام باعث قدرت بیشتر در به خاطر سپردن مطالب درسی می‌شود.

این مشاور تحصیلی و کنکور ادامه داد: سعی کنید پس از مطالعه مطالب را از خودتان سوال کنید، زیرا باعث مرور مطالب می‌شود. همچنین برای داشتن مطالعه مفید بهتر است مطالب را روی کاغذ بنویسید و از قسمت های مهم یادداشت برداری کنید.

او اظهار کرد: خواندن مطالب با صدای بلند نیز در یادگیری دروس بسیار موثر است، زیرا علاوه بر اینکه یک بار مطالب را می‌خوانید یک بار هم آن را می‌شنوید.

فیاضیان ادامه داد: بعد از تمام شدن هر بخش از مطالعه یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید تا به این وسیله انگیزه  خود را بالا ببرید.

این مشاور تحصیلی و کنکور گفت: در هنگام مطالعه قطع کردن اینترنت، کنار گذاشتن تلفن همراه و دوری از فضای مجازی برای بالا بردن تمرکز اقدام مهمی است که هر داوطلب کنکوری باید به آن توجه کند. 

بیشتر بخوانید

تب داغ انتخاب رشته تجربی بعد از شیوع ویروس کرونا نظام قدیمی‌ها در کشاکش اجبار و اختیار/ داوطلبان کنکور نظام قدیم قربانی نظام جدیدی‌ها می‌شوند؟! مزایا و معایب ماندن پشت کنکور/ ماندن یا رفتن، مسئله این است!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری مطالعه صحیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دادستانی تهران به  اقدام برخی از فعالان رسانه ای در انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی ، پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.    دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.   گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا
  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟