Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@19:48:17 GMT

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیات در هفت ماه امسال

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۶۳۵۷

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیات در هفت ماه امسال

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۱۰۰ درصد درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده تا هفت ماه امسال محقق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد دژپسند با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اثرات سوء اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا افزود: جامعه پزشکی و پرستاری، حدود ۹ ماه مشغول مراقبت از سلامت مبتلایان این بیماری هستند، کارکنان گمرک، بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی هم در معرض ابتلا به این بیماری هستند و بسیاری از این عزیزان را از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم رعایت محدودیت‌های ویژه کرونایی، ادامه داد: باید هر چه در توان داریم تلاش کنیم تا زنجیره تکثیر این ویروس را قطع کنیم.

آقای دژپسند همچنین به اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ که این سیاست‌ها ابلاغ شد هر قدر زمان می‌گذرد بیشتر به کارساز بودن این سیاست‌ها پی می‌بریم.

او افزود: این سیاست‌ها دامنه کاملی را پوشش می‌دهند و رویکرد‌هایی که در آن وجود دارد از جمله مردم بنیان شدن، عدالت بنیانی، دانش بنیانی، برون گرایی و درون زایی، منظومه کاملی را شکل می‌دهند.

آقای دژپسند با اشاره به اینکه همه بند‌های سیاست‌های اقتصادی مقاومتی اجراء شده است، اضافه کرد: در شرایطی که در مصاف با جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم آن بنیان‌ها به گونه‌ای باید شکل پیدا کند که آسیب پذیری، کم شود و تاب آوری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و کرونا هستیم، گفت: کرونا به شدت دنیا را از نظر اقتصادی، متاثر کرده است، اما خوشبختانه توانستیم مانع از تحقق اهداف دشمنان شویم.

آقای دژپسند ادامه داد: دو سال پیش در ۱۳ آبان سال ۱۳۹۷، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد می‌خواهد در مدت سه ماه، نظام ایران را تغییر دهد، اما ۲۴ ماه از این اعلام گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با این جنگ تحمیلی اقتصادی، مشکلاتی بر مردم تحمیل شد و تک تک آحاد جامعه ایران با این مشکلات، دست و پنجه نرم کردند، واردات دارو با مشکلاتی مواجه شد و سختی را بر مردم تحمیل کرد، اما به علت تلفیق مردم بنیانی و دانش بنیانی، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

وی افزود:اسفند پارسال به واردات ماسک و دیگر تجهیزات مبارزه با کرونا نیاز داشتیم، اما این نیاز برطرف شده است و می‌توانیم صادرات کنیم.

آقای دژپسند اضافه کرد: در ۷ ماه پارسال، ۲۷ هزار میلیارد تومان از منابع تنخواه استفاده کرده بودیم، اما این رقم در مدت مشابه امسال به علت افزایش تاب آوری و مردم بنیانی با کاهش ۱۵ هزار میلیارد تومانی به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بسیاری از مودی‌های مالیاتی، احساس مسئولیت کردند بنابراین مالیات به خوبی محقق شد و هفت دوازدهم امسال صد در صد محقق شد.

آقای دژپسند با بیان اینکه با اصلاح روش‌هایی توانستیم هزینه‌ها را کنترل کنیم، گفت: روش تامین مالی از طریق مراجعه به مردم از جمله فروش اوراق، کمک زیادی به ما کرده است و در ۷ ماه امسال از محل اوراق, ۱۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد و تامین مالی داشتیم که از این رقم، ۹۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق بوده است.

وی، واگذاری اموال دولتی را از دیگر روش‌های تامین مالی دولت، بیان و اضافه کرد: صندوق‌های‌ای تی اف (ETF) و فروش دارایی‌های دولت به آحاد مردم با کارت ملی و به صورت برابر از جمله این روش‌ها بود که حدود ۵ و نیم میلیون نفر در خرید این صندوق‌ها مشارکت کردند و مردم با این روش صاحب سهام و دارایی شدند و توزیع عادلانه ثروت انجام شد.

آقای دژپسند گفت: استفاده از این روش‌ها موجب شد که تا کنون بودجه کشور به گونه‌ای مدیریت شود تا بسیاری از نگرانی‌هایی اقتصاددانان بر طرف شود.

دژپسند: جلب سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:در ۷ ماه امسال توانستیم حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را جلب کنیم که در مدت یک تا ۲ سال اجرایی می‌شود.

آقای فرهاد دژپسند در ادامه برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه تورم در اقتصاد کشورمان، علل مختلفی از جمله فشار تقاضا، جهش هزینه‌ها و انتظارات داشته است، افزود: در برخی موارد هر سه این موارد با هم بوده است، اما اکنون علت عمده تورم ناشی از افزایش هزینه هاست.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ تا ۸۷ درصد واردات شامل کالا‌های واسطه ای، مواد اولیه و ماشین آلات بوده است، ادامه داد: زمانی که این کالا‌ها متاثر از نرخ ارز، دچار افزایش و جهش قیمتی می‌شوند این موضوع به فرآیند تولید منتقل می‌شود و هزینه‌های تمام شده تولید را افزایش می‌دهد و در نهایت، قیمت تمام شده کالا بالا می‌رود.

آقای دژپسند اضافه کرد: کوچ نقدینگی به بازار سکه و ارز هم موجب افزایش نرخ‌ها می‌شود.

وی گفت: همه توان دشمن صرف شد تا نتوانیم صادرات نفتی و غیر نفتی را انجام دهیم و در صورت انجام صادرات نتوانیم منابع مالی آن را وارد کشور کنیم.

اقای دژپسند افزود: در کنار این موضوع، متاسفانه در برخی مواقع سوداگران به فضای نا اطمینانی دامن زدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه صادرکنندگان کشورمان در جبهه اقتصادی خارجی ما خوب کار کردند و ارز بسیاری را وارد کشور کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بخش‌های خصوصی در شرایط تحریم کنونی بازیکن اصلی ما هستند، گفت: برخی افراد از موقعیت کنونی سوء استفاده کردند که با آن‌ها برخورد شده است و با بقیه افراد متخلف هم برخورد لازم انجام می‌شود.

آقای دژپسند با اشاره به اینکه مردم در حال تحمل مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها هستند، اضافه کرد: باید کمک کنیم تا این شرایط مدیریت شود و کندکردن شتاب افزایش قیمت ها، دغدغه اصلی مسئولان است و تا حدی در این زمینه موفق بودیم، اما هنوز رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه بستن پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه در دست پیگیری است، گفت: فاصله گرفتن از دلاریزه شدن در گرو توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ایفای نقش محوری توسط آن‌ها در اقتصاد است.

آقای دژپسند افزود: درکنار آن‌ها باید از امکانات و دارایی ها، بهینه استفاده کنیم و مبنای رشد را به گونه‌ای سازمان دهیم که به استفاده بهینه از عوامل تولید داخل کشور منتهی شود.

او ادامه داد: البته این به معنای حصار کشیدن دور کشور نیست و باید از انتقال فناوری‌ها به داخل کشور استفاده کنیم.

آقای دژپسند با بیان اینکه برای جهش تولید و اتکا به داخل باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم، گفت: باید سرمایه گذاری را در تولید، تسهیل کنیم.

وی افزود: در گذشته، ثبت و تاسیس یک شرکت، ۷۳ روز طول می‌کشد، اما اکنون این زمان به ۷۳ ساعت کاهش یافت و حتی موردی داشتیم که در مدت ۲۰ دقیقه شرکت خود را تاسیس کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه چرا کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاده است؟ گفت: بانک مرکزی تلاش بسیاری کرده است تا همه حفره‌های درز و نشت منابع را ببندد و مانع افزایش پایه پولی شود در عین حال الزامات مدیریتی و برخی از محدودیت‌ها وجود داشته است.

آقای دژپسند با تاکید بر اینکه از منابع صندوق برای تامین بودجه و پرداخت حقوق استفاده نشده است، افزود: امسال فقط ۴ درصد از منابع این صندوق را برداشت کردیم.

وی اضافه کرد: برای مبارزه با کرونا حدود یک میلیارد یورو از منابع این صندوق برداشت شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش کردیم بازار سرمایه نقش محوری خود را در تامین مالی اقتصاد، ایفاء کند، گفت: در کل پارسال از بازار سرمایه, ۲۶۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی کردیم، اما این رقم فقط در شش ماه نخست امسال, ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ظرفیت بیش از این را دارد، ادامه داد: اگر اتفاقات ۲ ماه اخیر در این بازار رخ نمی‌داد، حتما بیش از این تامین مالی می‌کردیم.

آقای دژپسند گفت: بسیاری، ابر تورم را پیش بینی می‌کردیم، اما این گونه نشد.

او ادامه داد: از این رشد نقدینگی راضی نیستیم و همه تلاش دولت و بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر امور اقتصادی و دارایی هزار میلیارد تومان آقای دژپسند تامین مالی ماه امسال هزینه ها سیاست ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه