Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:37:07 GMT

داوطلبان هلال احمر یاریگر کادر درمان می شوند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۷۱۶۶

داوطلبان هلال احمر یاریگر کادر درمان می شوند

ایسنا/کردستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: برای کمک به علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا در استان فراخوانی برای داوطلبان علاقه مند به کار خیر داده شد و مردم خیرخواه کردستان هم استقابل خوبی داشتند.

پیام جلالی در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا در پیک جدید نسبت به پیک های قبلی و افزایش تعداد بستری ها، با کمبود تخت آی سی یو و تخت عادی در استان مواجه هستیم و این پیامدهای مختلفی از جمله کادر درمان خسته به دنبال دارد که در دو بخش تخصصی و درمانی، شامل پزشک و پرستار و بخش پشتیبانی، شامل نیروهای خدماتی که همه مستهلک شده اند قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کمک به علوم پزشکی و رفع این معضلات، در استان فراخوانی برای داوطلبان علاقه مند به کار خیر داده شد و مردم خیرخواه کردستان هم استقابل خوبی داشتند؛ در پارت اول 50 نفر در سطح شهر سنندج شامل امدادگر و داوطلب و جوانان تیم بندی و به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند و اکنون مشغول ارائه خدمت در بیمارستان های استان به مدت یک هفته هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، با بیان اینکه اجرای این طرح برای اولین بار در سطح کشور و استان اتفاق افتاده است، بیان کرد: فراخوان برای تیم های بعدی نیز در دستور کار قرار دارد و پیش بینی شده که این تیم ها در چهار گروه به مدت یک ماه بتوانند در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استان ارائه خدمت کنند.

وی ادامه داد: برای کمک به بخش پزشکی و پرستاری نیز بر اساس آمار علوم پزشکی از استان های قوی تر از کردستان، در سه رده پرستار، متخصص داخلی و بیماری های عفونی و طب اورژانس اعلام نیاز کرده و درخواست نیروی داوطلب کرده ایم که استارت این طرح نیز از روز شنبه اول آذر زده شده است.

بالگرد امدادی هلال احمر به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد

جلالی با اشاره به اینکه کردستان استانی حادثه خیز است و طبق آمار نیز از کمترین میزان راه آسفالت روستایی در کشور برخوردار است عنوان کرد: این مهم نیازمند امداد هوایی است؛ بر همین اساس طی دو سه سال گذشته یک آشیانه بالگرد در محوطه فرودگاه با بودجه مدیریت بحران استان احداث شد، اما به دلیل مشکلات اداری در اختیار جمعیت هلال احمر قرار نگرفت و بلااستفاده ماند و بالگرد هم به استان ارسال نشد.

به گفته مدیرعامل هلال احمر استان کردستان، اکنون با پیگیری های به عمل آمده هلال احمر این آشیانه را به صورت رسمی تحویل گرفته و در صدد تجهیز آن به صورت تخصصی است که پیش بینی می شود در صورت استقرار بالگرد به صورت دائم و 24 ساعته آماده ارائه خدمات در استان باشد.

16 میلیارد تومان اعتبار به تجهیزات امدادی کردستان تخصیص یافت

وی در رابطه با تجهیزات و لجستیک نیز اعلام کرد: هلال احمر استان امسال 16میلیارد تومان تخصیصی شامل خودروی سنگین و نیمه سنگین، چادر، پتو و مواد اولیه امدادی داشته و اکنون در این زمینه در حد مطلوبی قرار دارد.

جلالی افزود: اکثر محورهای کردستان به جز مسیر سنندج به دیواندره که محوری پر تردد و حادثه خیز هم است به پایگاه امداد جاده ای مجهز هستند، این مسیر تا کنون به صورت سیار پوشش داده شده است، اما برای احداث ساختمانی ثابت اقدام کرده و مشغول احداث هستیم و بودجه آن را جذب کرده ایم، همچنین دو پایگاه دیگر در اطراف قروه و جاده جدید مریوان هم در سال آتی احداث خواهد شد.

جلالی به خدمات هلال احمر استان کردستان در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: توزیع ۶ هزار و ۴۷۰ بسته غذایی، توزیع ۹ هزار و ۴۷۰ عدد ماسک و مواد ضد عفونی به بیماران خاص استان، توزیع ۱۷ هزار بسته بهداشتی بین مردم استان و اجرای پروژه های خیرخواهانه، از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان کردستان در این ایام بوده است.

وی عنوان کرد: در مجوع طی 6 ماهه اول  امسال131 هزار نفر از خدمات داوطلبانه هلال احمر استان بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه اصلی ما اعتماد مردم است، افزود: اعتماد مردم به نهادهای دولتی به ویژه هلال احمر برای انجام کارهای خیرخواهانه باید تقویت شود و برای این مهم باید مدیران به صورت شفاف عمل کنند.

41 هزار نفر کردستانی از آمران سلامت منتفع شدند

جلالی ادامه داد: طرح "آمران سلامت" از 5 تا 15 آبان ماه در قالب 195 تیم ثابت و 226 تیم سیار در استان انجام شد و طی آن در مجموع 41 هزار نفر از مردم کردستان منتفع شدند.

وی افزود: در این طرح تذکراتی کاملا مودبانه توام با توضیح و آموزشی کوتاه به شهروندان در راستای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک ارائه شد که بازخورد بسیار مناسبی هم داشت.

ماجرای گم شدن سگ های زنده یاب چه بود؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، در رابطه با حواشی به وجود آمده در خصوص دو قلاده سگ زنده یاب گم شده در استان به ایسنا توضیح داد که یکی از سگ ها اهدایی از طرف خیر بوده و یکی هم از جمعیت کشور طی سه چهار سال پیش به استان تخصیص داده یافته بود.

وی افزود: در بازبینی فیلم دوربین های محوطه مشخص شد که فنس محوطه نگهداری سگ ها توسط ماشین لودری که برای ساختمان همسایه هلال احمر مشغول به کار بوده به طور تصادفی پاره شده و فضایی ایجاد می شود.

جلالی گفت: سگ های زنده یاب از نژادهای باهوشی هستند و به همین خاطر از طریق این فضا وارد محوطه بیرون می شوند، در چک کردن دوربین های اطراف هم مشخص شد که سگ ها علی رغم تلاش زیاد برای برگشت به محوطه خود به دلیل تردد خودروهای سنگین و تریلی ها و حتی مزاحمت عابرین پیاده نتوانسته اند برگردند و گم شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی فیلم دوربین های اطراف هم دو خودرو شناسایی شده که توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است، این سگ ها بیمه هستند و هلال احمر تمامی مراحل قانونی را برای بازیابی آن ها انجام داده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر سگ های زنده یاب مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان