Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش شدید باران و در برخی مناطق برف در ۴۸ ساعت گذشته موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه نیز شده است.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: مه گرفتگی پدیده غالب جاده‌ها در ابتدای روز است بطوریکه در برخی نقاط موجب کاهش شدید دید افقی شده که توصیه داریم رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیرها برانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بارش برف در گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان به صورت خفیف گزارش شده اما شدت آن در گردنه تته در مسیر سروآباد به پاوه بیشتر است به همین خاطر موجب انسداد کامل این جاده تا اطلاع ثانوی شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در خصوص وضعیت جوی محورهای مواصلاتی استان گفت: هم اکنون پدیده مه موجب کاهش دید در برخی نقاط به ۳۰۰ تا ۷۰۰ متر شده که این مساله بروز در تردد خودروها مشکل ایجاد کرده است.

دانش زندی یادآور شد: این پدیده جوی در گردنه فیلان تاقی دیواندره - سقز،  روستای سعد آباد مسیر دیواندره – بیجار، سه راهی اسدآباد در جاده قروه - همدان، سه راهی تکاب راه دیواندره - سقز،  روستای کوچک علیا محور سقز - بوکان و گردنه مروارید جاده سنندج به کامیاران بیشتر است.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها امروز قطع می‌شود اما افت دما خواهیم داشت که توصیه می‌شود مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

زندی افزود:سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده‌ها در هر ۲ ساعت یکبار بروز رسانی می‌شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان پلیس راهور ناجا تردد جاده ای سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان پلیس راهور ناجا تردد جاده ای سازمان هواشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان پلیس راهور ناجا تردد جاده ای سازمان هواشناسی اخبار کنکور جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از اواخر چهارشنبه وارد فارس شد، بیشتر مناطق استان را تا امروز بهره‌مند از رحمت الهی کرد.
در این سامانه تا عصر امروز، شهرستان فیروز آباد با ۱۰۴ میلی متر رکورد دار بود و نور آباد ممسنی هم با ۹۲ میلی متر مکان دوم را به خود اختصاص داد در میمند هم ۸۳، قیروکارزین ۶۹، جهرم ۶۳ خنج و کازرون ۵۹، کوار ۴۷، زرین دشت ۴۶، اردکان ۴۰، فسا و داراب ۳۸ و رستم ۳۶ میلی متر باران بارید.
میزان بارش در شیراز هم ۲۵ میلی متر اعلام شده است و جمع بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر به ۲۵۰ میلی متر رسید.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • بارش برف بهاری در گردنه چری
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس