Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@23:28:53 GMT

چند ساعت پیش از شهادت سردار چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۷۲۱۸

چند ساعت پیش از شهادت سردار چه گذشت؟

پژمان شاهوردی نویسنده و کارگردان «یک و بیست دقیقه بامداد» درباره اهمیت برگزاری این رویداد هنری گفت: برپایی چنین جشنواره ای با عنوان سردار آسمانی که موضوع و اولویت‌بندی در انتخاب آثارش سردار سلیمانی است، یک اتفاق مبارک محسوب می‌شود.

وی با انتقاد به اینکه نویسندگان ما عادت به ننوشتن درباره دفاع مقدس کرده‌اند و به همین دلیل خلق آثار جدید کم کم رو به افول است، اظهار کرد: باید یک محرک برای نمایشنامه‌نویسان ایجاد می‌شد تا آثار ارزشمندی تولید شود و از این منظر برگزاری جشنواره سردار سلیمانی اتفاق بسیار خوشایندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه درباره نمایشنامه «یک و بیست دقیقه بامداد» گفت: ایده نگارش این اثر از زمان شهادت سردار سلیمانی به ذهنم رسید. پس از مشورت با ایوب آقاخانی و رحمت امینی تصمیم گرفتم در آغاز به فتوحات، عملیات و جنگ‌هایی که سردار در آن حضور داشتند، بپردازم و بعد وارد داستانی شدم که باعث شد به خانواده شهدایی که با وی در ارتباط بودند، بپردازم. 

نویسنده و کارگردان نمایش «یک و بیست دقیقه بامداد» اظهار کرد: در این اثر به جنبه دیگری از سردار سلیمانی و برخوردش با خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم پرداخته‌ام. داستان این اثر با بازدید سردار از خانواده یک شهید و صحبت‌هایی که فقط درباره وی در آن خانه می‌شود آغاز شده و در ادامه وارد چالشی می‌شویم که مربوط به چند ساعت پیش از شهادت قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این نمایشنامه در رویا می‌گذرد، تصریح کرد: در وقایع این اثر ذهن نویسنده دخیل است و نقطه قوت این نمایش هم این است که در «یک و بیست دقیقه بامداد» سردار سلیمانی قهرمان است و ما در آن از سردار حرف می‌زنیم که چه مهربانی‌ها و عطوفتی به خانواده‌ها داشته اگرچه ایشان در کل نمایش حضور ندارد. 

شاهوردی در پایان دلیل عدم حضور بازیگری در نقش سردار سلیمانی روی صحنه بیان کرد: به نظر من هرچه ابهت انسان‌های بزرگ در ذهن‌ها باقی بماند، بهتر است، بنابراین اگر سردار را روی صحنه بیاوریم و آن ابهت و نفوذ روی صحنه درست نشان داده نشود، ما نمی‌توانیم بگوییم حق مطلب ادا شده است.

۲۴۱۲۴۱ کد خبر 1458193

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر نمایشنامه شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر

پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد. رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

     

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد» در تلویزیون
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)