Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک متخصص طب سنتی گفت: یکی‌از دلایل شایع شدن بیماری‌های سر و مغز و اعصاب با منشا سردی سر، در مردمان امروزی کنار گذاشتن پوشینه سر در این ایام است.

نعمت‌الله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طب سنتی و نوین توصیه بسیار شده که در فصل سرما از مغزمان محافظت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون می‌بینیم ضعف حافظه و کارهایی که در انجام آن باید از مغز استفاده کنیم شیوع زیادی دارد؛ در نتیجه یکی از راهکارهای محافظت از مغز، استفاده از کلاه در فصل سرماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه، تصریح کرد: به خصوص در افرادی که سینوزیت دارند و از بیماری گوش، سینوس و خلط پشت حلق رنج می‌برند، باید فراموش نکنند که در ساعات سرد، سرپوشش و کلاه داشته باشند.

این متخصص طب سنتی افزود: برای کسانی‌که زود سرما می‌خورند، جوراب و شال کمک کننده است تا هوای سرد به بدشان نفوذ  نکند؛ مخصوصا باید زمان خواب سرپوش داشته باشند.

 وی عنوان کرد: باید به همه یاد دهیم در فصول سرد به صورت ناگهانی از محیط گرم به محیط سرد نروند و تغییر فضا آرام آرام باشد؛ به خصوص اگر تعریق کردند، خیلی مواظب باشند؛ چراکه در حالت تعریق منافذ پوست باز است و وقتی به صورت ناگهانی محیط تغییر کند، سرما نفوذ کرده و ایجاد بیماری می‌کند.

مرادی عنوان کرد: یکی‌از شیوه‌های مرسوم سبک زندگی و نحوه لباس پوشیدن در مردمان قدیم بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران، پوشاندن سر به خصوص در فصل زمستان و هوای سرد است، این شیوه چه برای زنان و چه مردان رایج بوده و حتی شب‌ها و حین خواب برای پوشاندن سر از شب کلاه استفاده می‌شده است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که احتمالاً یکی‌از دلایل شایع شدن بیماری‌های سر و مغز و اعصاب با منشا سردی سر، در مردمان امروزی کنار گذاشتن همین رسم دیرینه باشد، عنوان کرد: در طب سنتی به بیماران مغز و اعصاب مانند کسانی که در مواجهه با سرما سردرد دارند، توصیه می‌شود حداقل در فصول سرد، پوشش مناسب سر و پیشانی در فضای بیرون از منزل و نیز در هنگام خواب داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی طب سنتي مغز و اعصاب طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم افزود: نقش معلمان و فرهنگیان به واسطه علم‌آموزی تعیین‌کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه‌های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب‌العلاج نیز گفت: رایگان‌شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه‌ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان