Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: هر کدام از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به عنوان معین یکی از شهرستان‌های استان انتخاب می شوند تا از طریق فعالیت و گردش حساب بانکی آنها، تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی در هر شهرستان پرداخت شود.

فریدون همتی شب گذشته(اول آذرماه) در نشست مشترک ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی استان هرمزگان و بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت در منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد، عنوان کرد: در این منطقه با مشارکت استان و بنیاد مستضعفان، ۲۲ مدرسه در حال احداث است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ سد و سازه آبخیزداری در منطقه کوشا احمدی ساخته می‌شود و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به صورت مشارکت استان و بنیاد مستضعفان جهت احداث جاده های روستایی در این منطقه اختصاص یافته تا به سرعت این طرح ها تکمیل شوند.

استاندار هرمزگان افزود: ترویج مهارت آموزی و آموزش های فنی حرفه ای، آبرسانی به ۱۲ روستا، تجهیز مدارس، احداث مساجد، اماکن فرهنگی و ورزشی و اجرای طرح هادی در پنج روستا، از جمله دیگر اقداماتی هستند که با جدیت، تلاش و کوشش شبانه روزی در روستاهای منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد در حال اجرا می باشند.

همتی در ادامه با اشاره به ایده جدید در راستای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی در هرمزگان، تصریح کرد: بر اساس این طرح هرکدام از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی فعال در هرمزگان، حساب‌های بانکی خود را در برخی بانک ها تجمیع خواهند کرد و از محل گردش حساب بانکی آنها، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی از طریق کارگروه اشتغال استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در قالب این طرح هر کدام از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به عنوان معین یکی از شهرستان‌های استان انتخاب می شوند تا از طریق فعالیت و گردش حساب بانکی آنها، تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی در هر شهرستان پرداخت شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به انجام کار کارشناسی جهت عملیاتی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر مشارکت در ایجاد زیرساخت ها، ظرفیت مناسبی جهت کمک به سایر حوزه ها از جمله اشتغال در استان هستند که می توان از این طریق با توجه به وجود متقاضیان اشتغال و کارآفرینی در زمینه‌های مختلف، نهضت اشتغالزایی را در استان ایجاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بنگاه های بزرگ اقتصادی تسهیلات قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند