Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر کشور هفته گذشته طی ابلاغیه‌ای به استانداری قزوین با تبدیل روستاهای عصمت آباد در شهرستان بویین زهرا، قشلاق و زیاران در شهرستان آبیک به شهر موافقت به عمل آوردند.

وی ادامه داد: براساس تبصره یک ماده ۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تبدیل روستاهای یاد شده به شهر، فرآیند تشکیل شهرداری‌های این شهرها نیز توسط فرمانداری ها آغاز و سپس اسناد مورد نیاز جهت تاسیس شهردارها به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر تبدیل روستاهای با جمعیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به شهر، تاسیس شهرداری‌های آن نیز باید توسط وزارت کشور به استان ابلاغ گردد. 

استان قزوین در حال حاضر دارای ۲۵ شهر و ۸۴۴ روستا است که با تبدیل نهایی سه روستای استان به شهر، تعداد شهرهای استان قزوین به ۲۸ شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها وزارت کشور ایرنا استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور ایرنا استان قزوین استانداری قزوین وزارت کشور ایرنا استان قزوین استانداری قزوین اخبار کنکور استان قزوین وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال