Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بازتاب خبر تعطیلی تهران و ۱۵۰ شهر همزمان و با  انتشار اخبار در رسانه ها  و خبرگزاری ها، در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز انعکاس زیادی داشته است؛ به طوری که در یک ماه اخیر کاربران تلگرام، اینستاگرام  و توییتر درباره این تصمیم مهم ملی نظرات خود را در قالب پست و توییت منتشر کردند. از نظر فراوانی میزان بازدید و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکسان نبوده و پیام رسان تلگرام به جهت ماهیت بیشتر اطلاع رسانی خود، با فاصله از نظر تولید و تعداد بازدید محتوا از دو رقیب خود یعنی اینستاگرام و توییتر پیشتاز است:

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای از اول آذر گفت: از روز شنبه حدوداً ۱۵۰ شهر که عمدتاً کلانشهر هستند و شامل تهران هم می‌شوند به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده کاوی های ایرنا از شبکه های اجتماعی نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق کاربران در انتظار تعطیلی های گسترده و در جهت قطع زنجیره کرونا بودند و نه تنها از تصمیم دولت برای تعطیلی تهران و ۱۵۰ شهر کشور استقبال کردند، بلکه با باز نشر و تولید محتوای مرتبط با خبر تعطیلی تهران این تصمیم دولت را از جمله تصمیمات مهم و تاثیر گذار در مهار و مدیریت کرونا عنوان کردند.

در میان سه شبکه پرطرفدار اجتماعی همچنان که در نمودار دایره ای بالا قابل رویت است؛ تلگرام با ۸۴ درصد تولید محتوا (۴۴,۷۸۸ پست) در جایگاه نخست و توییتر با ۱۰ درصد(۵۲۲۳ توییت) و اینستاگرام با ۶ درصد(۳۴۵۲ پست) در رتبه های دوم و سوم تولید محتوا در خصوص تعطیلی تهران در بازه زمانی ۳۰ مهر تا ۳۰ آبان قرار دارند.

تعداد بازدید یکی دیگر از فاکتورهای مورد توجه برای میزان استقبال کاربران از تولید محتواهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی به شمار می آید که در خصوص موضوع تعطیلی تهران و در بازه زمانی یاد شده پست های تلگرامی منتشر و بازنشر داده با حدود ۱۴۰ میلیون( ۱۴۰,۲۵۵,۳۷۱)بازدید، نشان از میزان دغدغه مندی کاربران از چون و چرا، زمان و جزئیات خبر تعطیلی تهران می دهد. پست های اینستاگرامی نیز از استقبال خوبی در میان کاربران برخوردار بودند و حدود ۶ میلیون (۶,۹۹۴,۲۸۰) کاربر از این محتوای منتشر شده دیدن کردند.

علاوه بر محتوای کمی داده های استخراج شده، تولید محتوای پست ها و توییت ها در این سه شبکه اجتماعی نشان می دهد که به غیر از پیگیری اخبار تعطیلی و زمان و جزئیات دقیق آن توسط کاربران، چند جریان رسا نه‌ای و سیاسی نیز تعطیلی تهران و شهرهای مهم کشور را بهانه دیگر یافتند تا به دولت و حسن روحانی رئیس جمهوری حمله کنند و این اتفاق را بهانه ای برای تسویه حساب های سیاسی خود قرار دادند. برای نمونه  احمد نادری نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در توییت خود و قبل از قطعی شدن خبر تعطیلی تهران نوشت:اگر دولت با تعطیلی تهران موافقت نکند، مجلس برای تعطیلی دو هفته‌ای تهران، طرح دو فوریتی یا سه فوریتی ارائه می‌کند. ⁣بی تدبیری‌های دولت در مقابله با کرونا، وضعیت را به روزی ۴۰۰ کشته در ایران رسانده است.

 نمونه دیگر ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بود که با خطاب قرار دادن رییس جمهوری گفت : آقای رئیس جمهور جان مردم مهمتر است.  تعطیلی تهران تنها راه نجات از وضعیت فعلی‌ است. لجبازی آقایان دلیل تعطیل نشدن تهران است. شهرهای قرمز هر چه سریعتر تعطیل شود. این طیف طوری القا کردند که رییس جمهوری توجهی به سلامتی مردم نمی کند این در حالی است که حسن روحانی بارها از کارشناسی نبودن برخی تصمیمات و لزوم هماهنگی همه قواه برای یک تصمیم ملی و باپشتوانه گله کرده بود.

جریان دیگر تخریب ها علیه دولت به اتهام علیه حسن روحانی در خصوص موافقت نکردن با تعطیلی تهران بود. این شایعه آنقدر قوی شد که در تاریخ ۲۴ آبان،  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و تعطیلی تهران نوشت:⁣ «مخالفت روحانی با تعطیلی تهران کذب محض است» این خبر از اساس کذب محض است، ایشان نه تنها با این طرح مخالفت نکردند بلکه با حمایت این طرح تاکید کردند این طرح روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود تا سایر اعضا هم نظر بدهند⁣ .⁣

نگاه کاربران شبکه های اجتماعی به تعطیلی تهران

یکی از کانال های تلگرامی پر طرفدار در گفت و گو با  انوشیروان محسنی بندپی متخصص بهداشت محیط و استاندار تهران، درباره مترو به عنوان یکی از مناطق پرخطر در انتقال کرونا و تاثیر تعطیلی در مدیریت و مهار این ویروس نوشت: یکی از اساتید خواجه‌ نصیر با مدل‌سازی ثابت کرده مهم‌ترین منبع آلودگی در شیوع کرونا، خطوط مترو است. در مترو حتی اگر ۹۵٪ افراد هم ماسک بزنند، در فاصله ۲۵cm ویروس منتقل می‌شود. مترو را به راحتی نمی‌توانیم تعطیل کنیم، لذا تعطیلی دو هفته‌ای تهران را پیشنهاد دادیم تا از حجم مسافران مترو کاسته شود.

این کانال درباره حمایت مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  در خصوص تعطیلی تهران نیز نوشت: وضعیت افتضاح است.  تعطیلی دو هفته‌ای می‌تواند به ما کمک کند. هیچ‌گاه وضعیت بیماری به افتضاحی شرایط فعلی نبوده و اکنون بیمار در بیمارستان‌ها در انتظار تخت خالی برای بستری است.  باید شرایط را مورد توجه قرار دهیم. عملی کردن پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران می‌تواند در پیشگیری از شیوع بیماری موثر باشد.

کانال تلگرامی دیگری به نقل از علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، درباره پیامدهای تعطیلی تهران نوشت: تعطیلی تهران صرفا برای کنترل بیماری نیست بلکه برای فرصت احیا و ایجاد بازیابی توان کادر پزشکی است و براین اساس پیشنهاد ما تعطیلی ۲ تا ۳ هفته ای در تهران است. شاهد افزایش مراجعات به بیمارستان ها هستیم، در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار بستری مواجه هستیم که عدد قابل توجهی است.  

سیدنظام الدین موسوی نماینده مجلس یازدهم، در توییتی درباره اجماع برای تعطیلی تهران توسط نهاد های مختلف نوشت: مجمع نمایندگان تهران، شورای شهر تهران، استاندار تهران، شهردار تهران، روسای دانشگاههای علوم پزشکی تهران و... همه موافق تعطیلی ۲هفته ای تهران برای قطع زنجیره سرایت و کاهش تلفات انسانی ویروس کرونا هستند.

کاربر دیگری در توییتر به انتقاد از برخی شهروندان که تعطیلی تهران را بهانه ای برای مسافرت می کنند پرداخت و نوشت: هر بار یاد خبر تعطیلی دو هفته‌ای شورای شهر تهران بخاطر کرونا می‌افتم چند دقیقه میخندم، به آدمهایی که به سرعت فرار کردن درحالیکه باید دغدغه و نگرانی‌شون سلامتی مردم و رفع مشکل شلوغی مترو و اتوبوس و حذف طرح ترافیک می‌بود نه استراحت تو ویلای شخصی وسط روزهای پرخطر تهران.

کاربر دیگری نیز در این خصوص توییت کرد: استاندار تهران با تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران موافقت کرد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در مناطق قرمز علاوه بر تعطیلی بسیاری از مشاغل ، خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح حق تردد ندارند.

پیش از این، از دو هفته قبل، محدودیت‌هایی برای کسب و کارها بعد از ساعت ۱۸:۰۰ اعمال شده بود؛ اما این محدودیت‌ها تاثیری بر آمار بیماری نداشت و تعطیلات ۲ هفته ای در بیش از ۱۵۰ شهر اکنون حاکم است.

استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه گفت: با فوت ۴۳۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

برچسب‌ها کرونا دولت شبکه اجتماعی مجازی حسن روحانی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دولت شبکه اجتماعی مجازی حسن روحانی کرونا دولت شبکه اجتماعی مجازی حسن روحانی اخبار کنکور ستاد ملی مقابله با کرونا شبکه های اجتماعی تعطیلی تهران تولید محتوا حسن روحانی خبر تعطیلی دو هفته ای بر تعطیلی ۱۵۰ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با آغاز هفته مقام معلم زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان فیروزه نواخته شد.

این مراسم با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین  با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس منطقه کدکن

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، زنگ «سپاس معلم» با حضور جمعی از اعضای شورای اداری بخش کدکن به صورت متمرکز در دبستان دخترانه ام البنین (س) شهر کدکن نواخته شد.

در این مراسم از معلمان شاغل در این آموزشگاه با اهدای شاخه گل توسط دانش آموزان تجلیل به عمل آمد.

تکریم قرآن آموزان مرکز دارالقرآن خاتم النبیین بردسکن از مسئولان ستادی آموزش و پرورش

به همت مدیریت مرکز دارالقرآن خاتم النبیین شهرستان بردسکن قرآن آموزان این مرکز ضمن اجرای سرود در محوطه مدیریت آموزش و پرورش با اهدای شاخه‌های گل از مسولان حوزه ستادی آموزش و پرورش شهرستان بردسکن تجلیل کردند.

برگزارس مراسم بزرگداشت مقام معلم در ششتمد

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، آیین بزرگداشت مقام معلم در روز ۱۲ اردیبهشت با حضور فرماندار، مسوولان نهاد‌های اداری روحانیون، نیرو‌های نظامی و انتظامی و فرهنگیان برگزار شد.  

خداداد فروزنده مدیرآموزش و پرورش ششتمد در این مراسم با تبریک گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: قدردان حضور مسئولان و مدیران نهاد‌های اداری شهرستان برای تکریم معلمان هستیم.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سرود دانش‌آموزی  برخی از برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شهرستان ششتمد بود.

زنگ سپاس معلم در ۲۰۰ آموزشگاه شهرستان بردسکن نواخته شد

همزمان با اولین روز هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی با حضور فرماندار بردسکن و اعضای شورای اداری با حضور در دبیرستان دخترانه شهید مطهری زنگ سپاس معلم و در ۲۰۰ آموزشگاه دیگر سطح شهرستان بردسکن زنگ سپاس معلم با حضور بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی و مدیران مدارس به صدا درآمد.

اعزام ۱۰۰ تیم تکریم از معلمان به مدارس شهرستان بردسکن

همچنین همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۰۰ تیم تکریم متشکل از مدیران ادارات، پیشکسوتان فرهنگی، انجمن اولیای مدارس، دهیاران و شورا‌های اسلامی برای عرض تبریک به معلمان با اهدای شاخه‌های گل و شیرینی به ۲۰۰ مدرسه این شهرستان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس