Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در ماه های اخیر بارها سخن از امید و تقویت آن گفته و ناامیدسازی مردم در شرایط کنونی را بزرگترین خیانت به آن ها توصیف می کند. در واقع رییس جمهوری ماه ها و سال هاست که امید و اعتماد مردم به مسوولان کشور را مهم ترین پشتوانه دولت و نظام می داند. با وجود این،  اما مخالفان همچنان در مقام انکار واقعیات به ناامیدساختن مردم از عملکرد دولت مشغول اند تا شاید در آینده ای نه چندان دور از رهگذر این تضعیف، به پاستور راه یابند و قهرمان مردم شوند اما اینکه مردم ناامید چه استقبالی از قهرمانی آن ها خواهند کرد سوالی است که در کشاکش درگیری های سیاسی و جناحی در حال گم شدن در میان ده ها پرسش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار درباره سیاسی شدن کرونا

مقابله با پاندمی پیچیده کرونا، به دلیل ناشناخته بودن این ویروس کشنده، به یکی از دشوارترین مسوولیت های مقامات ایران و سراسر جهان تبدیل شده است. مسوولیتی خطیر و سنگین که با جان انسان ها مرتبط است و نوع اجرای آن ابزاری برای مقایسه عملکرد و توانایی دولتها شده است. در عین حال دشواری مقابله با این پدیده ممکن است اختلاف نظرهایی را میان مسوولان مقابله با این ویروس منحوس به وجود آورد مانند آنچه این روزها در وزارت بهداشت مشاهده می شود. اختلاف نظر میان وزیر و معاونان وی گرچه امری طبیعی و در شرایط بغرنج کنونی طبیعی تر است اما تیترهای برخی رسانه ها، از این اختلاف تحلیل های عجیبی حکایت می کنند که نشان می دهد کرونا و نحوه مقابله با آن بازهم به صدر سوژه های انتقادی-سیاسی بازگشته و موضوعی با اهمیت جان مردم بار دیگر به دستاویز سیاسی تبدیل شده است. این موضوع نشان می دهد که هشدار هفته گذشته رییس جمهوری درباره سیاسی شدن موضوع کرونا چندان بی سبب نبوده است. حجت الاسلام روحانی عصر۲۶ آبان با تاکید مجدد به همه سیاسیون، رسانه ها و صاحبان تریبون‌ها برای اینکه عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، گفت: «دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ۹ ماه گذشته، فارغ از جریان سازی‌های سیاسی و حاشیه پردازی‌های رسانه ای، به طور هماهنگ و منسجم در مسیر خدمت به سلامت مردم کار خود را انجام داده و هیچ گاه اجازه نداده اند این کشمکش ها و حاشیه پردازی ها مسیر خدمت را مختل کند.» دولت ماههاست تلاش می کند بی توجه به حاشیه ها مسوولیت دشوار خود را به انجام رساند اما گاهی شدت هجمه های سیاسی و رسانه ای به اندازه ای افزایش می یابدکه دولت مجبور به واکنش می شود. حاشیه های ایجاد شده گرچه برای تریبون داران و توییت زنندگان، بعضا تایید و لایک همفکران را در پی دارد اما تمرکز فعالیت دولتمردان را کم می کند و امکان اشتباه را بالا می برد.

نقد دولت حتی به قیمت تطهیر آمریکا

کرونا و تصمیمات ستاد مقابله با آن تنها کانون هجمه به دولت در این روزهای سخت نیست. با پیروزی  «جوبایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جبهه جدیدی هم علیه دولت باز شده است که انواع حملات از این جبهه صورت می گیرد. تفاوتی نمی کند که دولت بارها تاکید کند که برنامه های کشور را به هیچ موضوعی جز مقاومت مردم و تلاش خود گره نزده است، تفاوتی نمی کند بارها اعلام کند که تصمیمی به مذاکره با آمریکا ندارد مگر آنکه این کشور به تعهدات پیشین بازگردد، تفاوتی نمی کند که دلار ارزان یا گران شود، تفاوتی نمی کند کالاها از گمرک آزاد شوند یا باقی بمانند، در هر صورت توپخانه رسانه ای این جبهه با تمام قوا علیه دولت در حال فعالیت است. در میان این هجمه ها اما نه تنها امید و اعتماد مردم بلکه قواعد رقابت سیاسی و جناحی هم به فراموشی سپرده می شود و برای تضعیف دولت آگاهانه و به عمد تحریم ها و جنگ افتصادی گسترده آمریکا نادیده گرفته شده یا تقلیل می یابد.

کار حتی به تطهیر کاخ سفید هم کشیده است که رییس جمهوری درباره آن هشدار می دهد و می گوید: «بسیار مهم است که ما به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم، به اسم نقد دولت، دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، دنبال تبرئه دولت آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا می‌خواهید تبرئه کنید. دولت اخیر آمریکا دولتی جنایتکار و تروریست است یک عده‌ای مدام دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند و مجانی هم این کار را انجام می‌دهند.» گرچه گوش ها و چشم های برخی مخالفان بر واقعیات و آمارهای کشور خودخواسته بسته است اما رییس جمهوری بازهم از آن ها خواسته آمارهای سال های تحریم و پیش از آن را مقایسه کنند و تاکید کرده است: «چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ بیایید آمار اقتصادی سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را با سال‌های ۹۷، ‌۹۸ و ۹۹ مقایسه کنید. در سه سال که در جنگ بودیم آمار یک جور است، در چهار سال در تحریم بودیم. تحریم در سال ۹۶کمی برداشته شد. آن وقت تحریم بود امروز جنگ است و این دو مقوله است.»

واقعیات جبر و مثلثات نیست اما انتخابات نزدیک است

انکار عامدانه شرایط سخت کشور و مقصر جلوه دادن دولت و نفرین رییس جمهوری، چشم بستن بر واقعیت است. به دلیل همین چشم پوشی است که رییس جمهوری استفهامی از این گروه پرسیده است که آمار روشن و قابل قیاس شرایط اقتصادی کشور، مگر جبر و مثلثات است که درک و فهمیدن آن دشوار باشد؟ روحانی هم مانند بسیاری دیگر به خوبی می داند که فهمیدن وضعیت موجود کشور نیازی به آگاهی خاص ندارد و تنها دلیل این چشم پوشی جز تلاش برای رسیدن به پاستور موضوع دیگری نیست. انتخابات برای گروه های مخالف دولت آغاز شده است و استراتژی آنها هم مانند دوران انتخابات مجلس یازدهم، تضعیف دولت و ناکارآمد نشان دادن آن است. این استراتژی گرچه از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفت و شاهد این ادعا هم کاهش بی سابقه میزان مشارکت در انتخابات اسفند ۹۸ بود اما گویا گروهی جز این حربه، چیز دیگری در آستین ندارند. حجت الاسلام روحانی در واکنش به این استراتژی نه چندان عقلایی گفته است: «عده‌ای مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند. به خاطر اینکه به دولت صدمه بزنند و فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کنند. انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مانده است.» رییس جمهوری هم مانند هر ناظر بی طرفی این روزها می داند که نگرانی ها از شکسته شدن سد تحریم هاست که رقبای سیاسی را به انواع هجمه و توهین وادار کرده است. دیدن موفقیت دولت در شکستن دوباره تحریم ها، در حالی که هنوز نه در تهران تصمیمی گرفته شده است و نه در واشنگتن، برای عده ای به قدری گران است که حتی به روزهای کرونایی کشور هم رحم نکرده و شمشیرهای آخته خود را به روی دولت و به ویژه وزیرخارجه آن کشیده اند.  رییس جمهوری اما موفقیت احتمالی را موفقیت و قهرمانی دولت ندانسته و آن را متعلق به مردم اعلام کرده و گفته است: «تحریم به هرحال رفع خواهد شد چه امروز چه فردا. اما برخی همیشه به دنبال این هستند که قهرمان رفع تحریم چه کسی باشد، شما! ما دنبال قهرمان‌سازی نیستیم قهرمان در کشور ما ملت ایران است.»

27215

کد خبر 1458201

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا دولت دوازدهم ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد