Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@14:41:59 GMT

جنین مادران کرونایی دچار ناهنجاری می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۷۹۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

مریم حیدری بیرانوند در پاسخ به این پرسش که «اگر خانم‌ بارداری به کرونا مبتلا شود جنین او نیز دچار مشکل می‌شود؟ اظهار کرد: واقعیت این است که انتقال عمودی یعنی از طریق جفت، از مادر به جنین هنوز اثبات نشده و تنها یکی دو مورد گزارش شده و چون موارد کم هستند، خیلی نمی‌توان قضاوت کرد.

وی ادامه داد: بنابراین تا اینجا که علم جلو رفته و با توجه به اینکه کرونا بیماری جدیدی است، انتقال از مادر به جنین وجود ندارد بنابراین مادران باید از نظر ابتلای جنین خود به کرونا خاطر جمع باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری افزود: البته یکسری از علائم کرونا خود می‌تواند در فرایند بارداری و تشکیل جنین تاثیر بگذارد؛ ازجمله آن‌ها تب است که ثابت شده می‌تواند در سه ماهه اول بارداری مقداری ناهنجاری مادر زادی را در جنین افزایش دهد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: البته این ناهنجاری و افزایش به مقدار بسیار کم است، اما جزو مسائلی است که باید در نظر گرفت؛ بنابراین پایین آوردن درجه حرارت می‌تواند کمک کند تا این اثر کم شود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر کرونا در دوران بارداری می‌تواند عوارضی ایجاد کند و باعث زایمان زودرس، پاره شدن زودرس کیسه آب، افزایش میزان سزارین و مسمومیت بارداری شود.

حیدری با اشاره به این‌که برخی فکر می‌کنند بارداری خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد یا ابتلا به ویروس کرونا در دوران بارداری موجب تشدید علائم و عوارض این بیماری می‌شود، افزود: هیچ‌گونه شواهدی در تأیید این فرضیه‌ها وجود ندارد، یعنی براساس شواهد و مطالعات موجود، باردار بودن خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد، اما از آنجا که فرد باردار برای مراقبت‌های بارداری باید چندین بار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند و اگر دچار عوارض بارداری شود، این رفت‌وآمدها بیشتر می‌شود، خانم باردار نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرد.

این متخصص زنان و زایمان افزود: همچنین، اگر خانمی در دوران بارداری به این بیماری مبتلا شود، علائمش شدیدتر یا وخیم تر از یک خانم غیرباردار در همان سن و شرایط جسمی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنین کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟