Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن اسلامى دانشجویان علوم پزشکى هرمزگان گفت: همواره شاهد نوعى تبعیض در جریان تخریب آلونک‌هاى مستضعفان به نسبت کاخ‌هاى آقازاده‌ها بودیم؛ در حالى که در جامعه اسلامى نباید بین فقیر و غنى تبعیضى قائل شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، فاطمه صحرانشین، عضو انجمن اسلامى دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان شب گذشته، یکم آذرماه در پخش زنده اینستاگرامى با موضوع خانه خرابى قانونى فقرا با محوریت بررسى ابعاد تخریب خانه زن سرپرست خانوار بندرعباسى گفت: آلونک چندمترى این زن ٢٩ آبان ماه از سوى شهردارى بندرعباس تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صحرانشین افزود: این آلونک از کمترین امکانات برخوردار بود و حتى سقف آن با پلاستیک پوشانده شده بود و در مسیر سیبلاب قرار داشت با این حال سرپناه سه زن و چند فرزند شده بود. تخریب این سرپناه به خودسوزى زن سرپرست خانوار بندرعباسى منتهى شد و او دچار ١٧ درصد سوختگى شد و اکنون، حال او رو به بهبود است.

عضو انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان اضافه کرد: ساکنان این آلونک به دلیل شرایط اقتصادى نامساعد اکنون سرپناهى ندارند و ناچارند روزگار خود را در خانه همسایگان بگذرانند. به گفته یکى از زنان سرپرست خانوار ساکن در این آلونک، امرار معاش آنان از طریق یارانه و کمک هاى همسایگان صورت مى گیرد و برخلاف وعده اى که به آنان داده شده بود، هنوز اقدام به فراهم آوردن مکانى براى اسکان آنان از سوى مسئولان مربوطه نشده و مشخص نیست این وعده چه زمانى محقق مى شود.

وى بیان کرد: مشابه این اتفاق خردادماه سال جارى براى آسیه پناهى رخ داد و سرپناه چندمترى او و فرزندانش از سوى شهردارى کرمانشاه تخریب شد و در پى آن، این زن دچار سکته قلبى شد و جان خود را از دست داد و وعده هایى که براى تامین سرپناهى براى خانواده اش داده شده، آنچنان محقق نشدند.   صحرانشین تاکید کرد: بروز چنین اتفاقاتى در کشور ناشى از سوء مدیریت در اجراى قوانین است. طبق اصل ٣١ قانون اساسى و برابر منشور حقوق شهروندى، باید تامین مسکن براى مستضعفین تامین صورت گیرد، اما این اتفاق نیفتاده و شاهدیم هر چند وقت یکبار داستان آسیه پناهى در یکى از مناطق کشورمان تکرار مى شود.   بیشتر بخوانید: شکست عدالت؛ این بار در بندرعباس / «آسیه پناهی»‌ها جایی در این سرزمین ندارند!
وى گفت: با خبر شدیم که اخیرا شوراى شهر بندرعباس جلسه اى غیرعلنى پیرامون این ماجرا برگزار کرده، اما تا به الان نتیجه این جلسه رسانه اى نشده و مشخص نیست چه خروجى داشته است. مشکل اصلى همین نوع مدیریت نادرست و غلط است. به تازگى هم شهردار بندرعباس از تعلیق شدن ماموران شهردارى که تخریب را انجام دادند خبر داده و اعلام کرده با خاطیان این ماجرا برخورد مى کند. اما این‌ها کافى نیست و شخص شهردار، هم از خاطیان این ماجرا است و باید با او برخورد شود نه با مامورانى که ملزم به اجراى دستورات بالادستى هایشان بودند.

عضو انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان اظهار کرد: همواره شاهد نوعى تبعیض در جریان تخریب آلونک هاى مستضعفین به نسبت کاخ هاى آقازاده‌ها و ژن هاى خوب بودیم و این در حالى است که در جامعه اسلامى، قانون براى همه یکسان است و نباید بین فقیر و غنى تبعیضى قائل شد. با این خال این اتفاق بار‌ها و بار‌ها افتاده و شاهد بروز آن در جریان پرونده تخریب ویلاهاى لوکس لواسان و هفت سنگان و... بودیم. ریشه این مشکل در سوء مدیریت است و باید این مسئله مرتفع شود.

وى ابراز کرد: قاعدتا قبل از تخریب سرپناه این خانوار باید فکرى براى اسکان آنان مى شد نه اینکه بعد از تخریب یکسرى وعده به آنان داده شود و مشخص نباشد که آیا این وعده‌ها محقق مى شوند یا خیر. به هر حال امیدواریم وعده هایى که به آن‌ها داده شده عملى شوند و دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتى نباشیم و اصلاحاتى در قوانین شهردارى‌ها صورت گیرد تا خانواده دیگرى از این بابت آسیب نبینند و تبعیضى در اجراى قوانین صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهردارى بندرعباس عدالت اجتماعی خودکشى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه حنظله دو مرکز در رژیم‌ صهیونیستی را هک کرد

گروه حنظله طی اقدامی دو مرکز در رژیم‌ صهیونیستی را هک کرد.

به گزارش مشرق، تیم حنظله یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید مشروبات الکی در رژیم صهیونسیتی را هک و اطلاعات سرورها را کاملاً تخریب کرد.

همچنین؛ این گروه یکی از شرکت‌های بزرگ ساخت‌وساز مسکن که در حوزه شهرک‌سازی مشغول به فعالیت بود را هک، تخریب کامل و دیتای آن را منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • تخریب راه های عشایری ایلام بر اثر سیلاب
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • گروه حنظله دو مرکز در رژیم‌ صهیونیستی را هک کرد
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • ۲ مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد