Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به قطر سفر کرده است، شب گذشته با هیات دولت افغانستان و گروه طالبان به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

طالبان اعلام کرده اند که حذف این گروه از فهرست سیاه، بخشی از موضوعات مورد بحث آن‌ها با وزیر خارجه آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توئیتر خود نوشت که پمپئو با ملا برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و شیخ عبدالحکیم، رئیس هیات مذاکره کننده این گروه گفتگو کرده است.

وی افزود که در این دیدار درباره اهمیت توافقنامه آمریکا و طالبان و تعهد دو طرف به آن گفتگو شده و نیز پایان یافتن فهرست سیاه، آزادی زندانیان باقیمانده طالبان و مذاکرات بین‌الافغانی بخشی از موضوعات مورد بحث این دیدار بوده است.

در همین حال، پمپئو و هیات همراهش با هیات مذاکره کننده دولت افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرده اند. به گفته منابع، در این  دیدار درباره کاهش خشونت و آتش‌بس گفتگو شده است.

در این دیدار، سیدسعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح و عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان خواستار تداوم همکاری‌ها میان دو کشور بعد از توافقات صلح شد.

اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در این دیدار خطاب به مقامات آمریکایی گفتند که مردم افغانستان خواستار حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر در کشورشان می‌باشند.

اعضای این هیات بیان کردند که مردم افغانستان، افزایش خشونت پس از رهایی پنج هزار زندانی را قابل قبول ندانسته و آن را در تناقض با موافقتنامه دوحه می‌دانند و مردم توقع دارند که آتش‌بس دائمی در کشور برقرار گردد.

مایک پمپئو نیز در این دیدار گفت که صلح پایدار هدف مشترک دو کشور می‌باشد.

این دیدار در حالی انجام شده که پس از دو ماه هنوز هیات طالبان و دولت افغانستان روی برنامه و اصول مذاکرات توافق نکرده و مذاکرات میان دو طرف آغاز نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو طالبان افغانستان هیات مذاکره کننده دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان