Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@21:23:44 GMT

کابل باز هم شاهد انفجار بود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۸۴۳۰

پایتخت افغانستان که از دیروز شاهد حملات راکتی و انفجار بمب‌های مغناطیسی است، صبح امروز یکشنبه را نیز با وقوع دو انفجار آغاز کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بامداد امروز یکشنبه، پایتخت افغانستان بار دیگر هدف حمله قرار گرفت.

به گفته پلیس کابل، در نتیجه انفجار بمب مغناطیسی در یک خودرو سواری، یک نفر زخمی شده است حال آنکه به گفته شاهدان، شمار مجروحین بیشتر است و تعداد آن‌ها به چهار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این حادثه در منطقه «حصه اول» خیرخانه واقع در حوزه یازدهم شهر کابل روی داد.
در همین حال، پلیس کابل می‌گوید که یک انفجار دیگر در جاده «میدان هوایی» رخ داده و این بار خودرو ارتش هدف قرار گرفته است.   هنوز مشخص نیست شمار تلفات این حادثه چه تعداد است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   شب گذشته نیز یک مین در بزرگراه هرات ـ اسلام قلعه در مسیر عبور یک خودروی سواری منفجر شد که سه کشته و سه زخمی در پی داشت.   دیروز نیز بر اثر اصابت ۲۳ فروند راکت و سه انفجار بمب مغناطیسی در کابل ۹ نفر جان باختند و ۳۴ نفر زخمی شدند. برچسب ها: کابل ، افغانستان ، حملات راکتی ، بمب های مغناطیسی ، انفجار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کابل افغانستان حملات راکتی بمب های مغناطیسی انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی

به گزارش همشهری آنلاین، اسکنر ام‌آرای «ایسولت» (Iseult) که این تصاویر را گرفته است، میدان مغناطیسی با شدت ۱۱/۷ تسلا ایجاد می‌کند که آن را به قوی‌ترین دستگاه ام‌ارآی جهان بدل می‌کند. (دستگاه‌های معمول ام‌آرآی با شدت ۱/۵ تسلا کار می‌کنند). هدف از گرفتن این تصاور این است که جزئیات جدیدی درباره اتصالات و فعالیت مغز به دست آید.

جزئیات دقیقی که این تصاویر به دست می‌دهند، می‌توانند اطلاعات بسیاری برای مراقبت‌های تشخیصی و بهداشتی برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در اختیار بگذارند.

همچنین تصویربرداری با این دستگاه ام‌آرآی قوی می‌تواند به تشخیص برخی از مواد شیمیایی با سیگنال‌های ضعیف را که در میدان‌های مغناطیسی با شدت پایین‌تر به سختی ضبط می‌شوند، کمک کند، برای مثال لیتیوم که دارویی است که برای درمان اختلالات دوقطبی استفاده می‌شود.

همچنین امکان شناسایی مولکول‌هایی که به طور فعال در سوخت‌وساز مغز نقش دارند، مانند گلوکز و گلوتامات بیشتر فراهم می‌شود و این اطلاعات به طور مستقیم به توصیف بسیاری از بیماری های مغزی (گلیوما، تحلیل رفتن عصبی و .) کمک می‌کنند.

مقایسه وضوح تصاویر ‌ام‌آرآی یک مقطع مشابه افقی مغز که با شدت‌های متفاوت میدان مغناطیسی ۳ و ۷ و ۱۱/۷ تسلا گرفته شده‌اند.

کد خبر 847099 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ام آر آی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل