Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@21:25:26 GMT

بهترین فرصت برای خرید سهام در بورس

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۸۴۷۳

بهترین فرصت برای خرید سهام در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: اکنون بهترین زمان برای ورود سرمایه‌ به بازار بورس و خرید سهام است، زیرا قیمت‌های ایجاد شده در سهام مناسب و به نفع سهامداران خواهد بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، عرفان هودی به علت بازگشت شاخص بورس به روند صعودی اشاره کرد و افزود: بازار سهام از آخرین روز معاملات هفته سوم آذرماه به مدار صعودی خود بازگشت و هفته گذشته بازاری سراسر مثبت را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی کارشناسان نگران بازگشایی نمادهایی مانند شستا در بازار بودند، اما همزمان با بازگشایی نماد آن اتفاق منفی در بازار رخ نداد و شاهد معاملات مثبت در بازار بودیم.

بیشتر بخوانید:

شورای عالی بورس می‌تواند تقاضا را افزایش دهد؟

هودی به عوامل تاثیرگذار در روند صعودی شاخص بورس اشاره کرد و ادامه‌داد: با توجه به اینکه نرخ اکثر سهام در بازار به کف قیمتی و پایین‌ترین حد خود رسیده، اکنون از آمادگی لازم برای رشد برخوردارند که این موضوع موجب ایجاد موقعیت مناسب برای افرادی که به دنبال خرید سهام در بازار بودند، شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وجود رکود و  روند منفی در بازارهای موازی در بازگشت روند صعودی به معاملات بورس بی‌تاثیر نبوده، خاطرنشان‌کرد: قرار گرفتن بازارهایی مانند دلار و طلا در مسیر نزولی، پایان یافتن شایعه‌های افزایش نرخ سود بانکی که در دو ماه اخیر مطرح شده بود،  تکذیب آن از سوی مسوولان بانکی و ایجاد ثبات نرخ سود بانکی باعث ایجاد خوش‌بینی به روند بازار سهام شد.

وی تاکید کرد: سهامداران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که روند مثبت شاخص بورس همانند چند ماه نخست سال نیست، شیب صعودی که اکنون در بازار ایجاد شده است یک شیب صعودی کند خواهد بود که ممکن است به صورت روزانه ۱.۵ درصد رشد با خود به همراه داشته باشد.

هودی اضافه‌کرد: از این به بعد در طول هفته در بازار شاهد هستیم که به ازای دو روز روند مثبت در معاملات، در روزهای دیگر روند بازار در مسیر منفی قرار می گیرد اما سهامداران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که کلیت بازار مثبت است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان‌کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس هستند، اکنون بهترین زمان برای ورود سرمایه‌هایشان به بازار است، زیرا قیمت های ایجاد شده در سهام مناسب و به نفع سهامداران خواهد بود.

وی گفت: اکنون سهامداران باید لیدر و رهبر هر گروه را برای سرمایه‌گذاری در بورس انتخاب کنند، زیرا هر گروه دارای سهام بزرگی است که می‌تواند سود معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

هودی با بیان اینکه در وضعیت فعلی که بازار در مسیر صعودی قرار گرفته ممکن است شاخص بورس با اصلاح هایی همراه شود، افزود: بازار برای اینکه کف‌سازی خوبی را در مسیر خود داشته باشد و به رشد  چشمگیری دست یابد، باید در همین محدوده‌ها باز هم اصلاح حدود ١٠ درصدی را تجربه کند. 

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران در حوزه بازار سرمایه کمی دشوار به نظر می‌رسد، مردم اصلاح اخیر بورس را به ریزش سال ٩٢ تشبیه کرده بودند که این اتفاق نشان‌دهنده حافظه قوی سهام‌داران در بازار است.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از راه‌های جلب دوباره اعتماد مردم به بازار این است که دولت اجازه دهد معاملات بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد و بر دوش سهامدار باشد.

هودی ادامه‌داد: همچنین باید اقدامی انجام شود تا حقوقی‌ها مورد کنترل قرار گیرند و محدودیت‌هایی برای فروش سهام آنها ایجاد شود تا به میزانی مشخص اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت وجود چنین محدودیت‌هایی در بازار، اقبال سهامدار در بازار افزایش پیدا می‌یابد.

کاهش سرعت در خروج نقدینگی از بازار و جذابیت قیمت سهام پس از حدود سه ماه اصلاح، موقعیت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار و ورود نقدینگی‌هایی که اکنون در اختیار سهامداران قرار گرفته ایجاد کرده است، این موضوع نیازمند بازگشت اعتماد به سهامداران است که از نظر کارشناسان بازار بهتر است این اعتمادسازی از طریق مسوولان انجام شود.

در چند وقت اخیر اکثر کارشناسان و سهامداران حاضر در بازار پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت بازار داشتند که در نهایت در ادامه معاملات هفته گذشته، معاون شرکت بورس تهران از از ابلاغ دو تصمیم جدید در بازار مبنی بر فراهم شدن امکان انجام معاملات و خرید و فروش سهام به صورت روزانه و نیز کاهش زمان پیش‌گشایش بازار به ۱۵ دقیقه خبر داد که این موضوع توانست تا حدودی امید دوباره را به این بازار بازگرداند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بازار سهام سرمایه گذاری بورس بازار سرمایه شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بازار سهام بورس کالا اخبار بورس کارشناس بازار سرمایه شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است