Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی رمضانی درباره برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری (علمدار) به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان (به‌عنوان دبیرخانه جشنواره) ویژه همکاران فرهنگی (اداری و آموزشی) و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برخی اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به‌مثابه نمادی از هم‌پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه‌مند و تقدیر از آن‌ها برخی از این اهداف هستند.

رمضانی همچنین به زمان جشنواره و نحوه ارسال آثار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 18 شهریورماه تا دهم آذرماه 1399 از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) و کانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar99@) آثار خود را ارسال کنند.

وی گفت: رشته‌هایی که علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را ارسال کنند در بخش فرهنگیان شامل: شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی و نقاشی‌خط است و در بخش دانش‌آموزی نیز در دوره اول و دوم ابتدایی: نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و متوسطه دوره اول و دوم: نقاشی، خاطره‌نویسی و دل نوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی محورها و موضوعات جشنواره را برشمرد و گفت: این محورها شامل: شهید سلیمانی: رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت‌آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران خویش، شهید سلیمانی: ساده زیستی، اخلاص در عمل، کارآمدی، مردم‌دوستی و خدمت به مردم، شهید سلیمانی: وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی، شهید سلیمانی، شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس‌آموز، ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید، نقش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به‌عنوان فرماندهان ارشد و موفق مقابله با داعش و گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق و سوریه، راز محبوبیت شهید سلیمانی، نگاه شهید سلیمانی به حجاب و عفاف است.

وی افزود: آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره برگزارشده و محل برگزاری این جشنواره نیز هم‌زمان در کرمان گلزار شهدای کرمان، در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سردار سلیمانی قاسم سلیمانی جشنواره شهید حاج قاسم سلیمانی جشنواره فرهنگی شهید سلیمانی فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان