Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:20:24 GMT

بوئینگ قاتل به آسمان بر می گردد؟!

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۸۶۶۴

بوئینگ قاتل به آسمان بر می گردد؟!

پس از اقدام هفته گذشته رگولاتور آمریکا در پایان دادن به ممنوعیت پرواز ۲۰ ماهه ۷۳۷ مکس بوئینگ، اروپا هم ممنوعیت پرواز این هواپیمای جت مسافربری را در ژانویه لغو می کند.

به گزارش ایسنا، مدیر آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در اظهاراتی که روز شنبه منتشر شد، گفت: پس از وقوع دو سانحه مرگبار در فاصله پنج ماه در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که ۳۴۶ قربانی برجای گذاشت، تغییراتی که در طراحی این هواپیمای جت صورت گرفته، آن را برای پرواز ایمن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتریک کای، مدیر اجرایی مدیر آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در کنفرانس مجازی مجمع هوایی پاریس که به میزبانی لاتریبون برگزار شد، گفت: ما می خواستیم تحلیل ایمنی این هواپیما را به صورت مستقل انجام دهیم. بنابراین چکها و تستهای پرواز خودمان را انجام دادیم. تمامی این بررسیها به ما می گوید که ۷۳۷ مکس می تواند پروازش را ازسربگیرد. احتمالا با تصمیماتی که می گیریم، این هواپیما در ژانویه اجازه پرواز مجدد پیدا خواهد کرد.

تصمیم آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا نقطه عطف مهمی پس از تایید سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا محسوب می شود. این آژانس که مسئول نظارت بر ایرباس است، وزنه مهمی در صنعت هواپیمایی به شمار می رود.

مقامات تایید کردند که پیش نویس دستورالعمل آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در خصوص پایان دادن به ممنوعیت پرواز ۷۳۷ مکس هفته آینده منتشر می شود و پس از آن یک مهلت ۳۰ روزه برای نظرخواهی وجود خواهد داشت و سپس تصمیم برای لغو ممنوعیت پرواز این هواپیما در ژانویه گرفته می شود.

این که چه مدت طول خواهد کشید تا پروازهای این هواپیما در اروپا ازسرگرفته شوند، به آموزش خلبانان و مدت زمانی که طول می کشد ایرلاینها نرم افزار را ارتقا داده و سایر اقدامات الزامی از سوی آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا را انجام دهند، بستگی دارد.

در آمریکا پروازهای تجاری قرار است در ۲۹ دسامبر درست شش هفته پس از انتشار دستور سازمان هواپیمایی فدرال آغاز شوند.

آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا نماینده ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه چهار کشور دیگر از جمله نروژ است که ۹۲ فروند از این هواپیما را سفارش داده است. همچنین تا ۳۱ دسامبر نماینده انگلیس است که بلوک اتحادیه اروچا را در ژانویه ترک می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سوانح مرگبار در اندونزی و اتیوپی تحقیقاتی را به دنبال داشت که طراحی ضعیف بوئینگ برای ۷۳۷ مکس و اهمال سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا در نظارت بر آن را نشان داد. این مسئله روابط میان این رگولاتور و بوئینگ را زیر ذره بین برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لغو ممنوعیت پرواز بوئینگ 737 مکس بوئینگ 737 مکس ممنوعیت پرواز ۷۳۷ مکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

به گزارش «تابناک»، «وحید فروغی زاده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی سازمان هواپیمایی: ۷۸ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر وارد کشور شد
  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟