Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:51:53 GMT

ظرفیت بسیج برای انجام کارهای بزرگ استفاده شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۹۰۳۴

ظرفیت بسیج برای انجام کارهای بزرگ استفاده شود

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس بسیج را ظرفیتی بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه معرفی کرد و گفت: باید از ظرفیت قانونی بسیج با برنامه و نظم برای انجام کارهای بزرگ بهره ببریم.

فرهاد اسماعیلی یکشنبه 2 آذر در جمع مدیران آموزش و پرورش فارس ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: همواره در دنیا سرمایه گذاری‌های زیادی برای جهت دهی افکار عمومی شده است، اما بسیج در کشور ما یک اتفاق مهم و سرمایه‌ای ارزشمند برای شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه بسیج یعنی توده‌ها در کنار هم و برای هم فعالیت کنند، افزود: وقتی با هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸  بحث بسیج مطرح و ابلاغ شد در واقع یک چشم انداز ارتش ۲۰ میلیونی را به همراه داشت بنابراین امروز هم به تعداد ظرفیت مردم فعال ایران می‌توانیم بسیج را تعریف کنیم.

اسماعیلی بسیج را  ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران ‌های جامعه معرفی کرد و گفت: در بحرانی مانند جنگ ۸ سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ بسیج بودیم به نحوی که بسیج توده‌ها و حتی بسیج تفکر توده‌های مردمی برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در جنگ را نداشتند تشکیل شد که با ذهن‌ها و افکار خود همراه جنگ  بودند و امروز آن را به عنوان افکار عمومی می‌شناسیم.

وی با اشاره به جمع آوری بحث فلج اطفال در کشور به کمک ظرفیت بسیج گفت: در تمام عرصه‌ها با کمک بسیج موفق بودیم و هر چه بسیج خود را در تنه جامعه، اجتماع و مطالبات مردم نگه دارد پایگاه قوی تری خواهد داشت. 

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در امور اقشار نیز در این مراسم گفت: در رزمایش کمک‌های مومنانه تعامل سازنده و خوبی بین بسیج و آموزش و پرورش انجام شد که نشان از ظرفیت ویژه این دو نهاد است.

سرهنگ پاسدار حبیب زارع بیان کرد: در شرایط خاص حاکم بر کشور ما باید در عرصه جهانی نقش آفرینی کنیم و مفهوم شجره طیبه‌ای را که رهبر معظم انقلاب فرمودند مد نظر قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه وجود بسیج حائز نکات مهمی است، گفت: اولین نکته قابل ذکر در رابطه با بسیج تشکیل هیات‌های اندیشه ورزی است که در این نهاد راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود کانون بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در رابطه با موضوعات و مواردی که به عنوان مشکل در آموزش و سیستم تعلیم و تربیت مطرح است ورود کنند و دست به حل مسئله بزنند.

زارع ادامه داد: بسیج با تحت پوشش قرار دادن نخبگان و افراد اندیشمند در قالب هیات‌های اندیشه ورز این قابلیت را دارد که عموم مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در امور اقشار گفت: با توجه به اینکه کارکرد بسیج به بیرون از مرزها کشیده است جمعیت بسیج نیز به همان اندازه افزایش پیدا کرده است.

زارع افزود: با شیوع بیماری کرونا بسیج مردمی نقش آفرینی خوبی را در کنار دلسوزان وزرات بهداشت و درمان انجام داد که این با منویات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان از بسیج که بصیرت و به موقع عمل کردن است همخوانی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته بسیج آموزش وپرورش فارس سپاه فجر فارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی ناحیه یک مرکز استان، ضمن تبریک ایام و گرامیداشت روح شهید معلم و استاد الگو شهید مطهری و ۲۰ شهید دانش آموزی ناحیه یک شهر ساری و چهار شهید فرهنگی، اظهار کرد: دانش آموزان نسل‌های جدید از نظر فرهنگی فضای ذهنی، قلبی و فرهنگی شهدا را بشناسند و راهشان را ادامه دهند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: شیاطین می‌خواهند از نظر فرهنگی دنیای درون نسل جدید ما را جور دیگری بسازند و با دنیای درون شهدای ما متناقض باشد و باید در این راستا هوشیار بود و کار فرهنگی و جهادی کنیم.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان و نسل‌های جدید را با آن فضای فرهنگی و معنوی که خدا دوست دارد آشنا کنیم آن وقت به یک محمدحسین فهمیده و شهدای دانش‌آموزان می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید با مسجد آشنا شوند و اهل مسجد و نماز اول وقت باشند زیرا صدای اذان را شیاطین را دور می‌کند، اما اگر صدای اذان، قرآن و نماز خبری نباشد شیطان نزدیک می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رأس شیاطین آمریکاست و امپراطور رسانه‌ای دشمنان، مردم را دور خود جلب می‌کند و می‌خواهد الگوهای خود را نشان دهند درحالی که عاقبت گوش کردن حرف شیطان جهنم و عاقبت حرف خداوند بهشت است.

کد خبر 6092199

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است