Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با اینکه از روز گذشته طرح اعمال محدودیت‌های ۲هفته‌ای در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان گلستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده اما هنوز مردم دچار ابهام‌های زیادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، گلستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و 4 شهرستان از جمله مرکز استان، گرگان، در وضعیت قرمز، 9 شهرستان از جمله گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و یک شهرستان ( رامیان) در وضعیت زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از روز گذشته ( اول آذرماه) طرح اعمال محدودیت‌های کرونایی برای مدت 2 هفته در سراسر کشور از جمله استان گلستان آغاز شد. با این حال مردم همچنان ابهامات زیادی درباره این طرح به ویژه در خصوص محدودیت‌های تردد دارند.

اعمال جریمه‌های 500 هزار تا یک میلیون تومانی برای نقض محدودیت‌های تردد و خبرهای ضدونقیضی که از برخی مسئولان شنیده شده، مردم را سردرگم کرده است.

در عین حال هادی حق شناس، استاندار گلستان به برخی از این ابهامات پاسخ داده است. وی در ابتدا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: بعد از فروردین ماه امسال تا کنون سابقه نداشت که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، چند روز پشت سرهم دو رقمی باشد اما متأسفانه در این چند روز چنین شرایطی را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری است از همه مردم و اصناف خواست که اجرای آن مشارکت داشته باشند و مصوبه‌های ستاد کرونا و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: در شهرهای قرمز کرونایی که در استان شامل گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله هستند فعالیت همه مشاغل و واحدهای صنفی به غیر از مشاغل گروه یک ممنوع است. مشاغل گروه یک شامل خدمات حساس و ضروری از جمله نانوایی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و غیره است.

تهران| 63 واحد صنفی متخلف در طرح محدودیت‌های کرونایی در بهارستان پلمب شداستاندار خوزستان: استمرار محدودیت‌ها در طول 2هفته نباید قطع شودوضعیت خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی به چه صورت است؟/ پاسخ به برخی ابهامات در ایام قرنطینه

وی گفت: در شهرهای قرمز تا دو هفته هرگونه تجمعی ممنوع بوده و جلسات نیز با کمتر از 15 نفر برگزار خواهد شد. در این مناطق مساجد تعطیل است و نماز اقامه نخواهد شد.

حق شناس افزود: محدودیت مشاغل در شهرهای نارنجی مربوط به گروه‌های 3 و 4 و در شهرهای زرد فعالیت گروه شغلی 4 ممنوع است.

روز نخست اعمال محدودیت‌ها نشان داد که مردم و کسبه همراهی خوبی با این طرح دارند اما ابهامات برای مردم درباره محدودیت‌های تردد زیاد است که استاندار گلستان به بخشی از این سوالات پاسخ داد.

وی گفت: در شهرهای قرمز حداکثر یک سوم کارمندان در ادارات حاضر می‌شوند اما کارکنان یا پزشکانی که باید از شهرهای دیگر به شهرهای قرمز تردد می‌کنند باید لیست آنان از سوی مدیر دستگاه به پلیس اعلام شود. این افراد یکماه فرصت دارند برای بخشش جریمه به پلیس مراجعه کنند.

حق شناس تأکید کرد: هرکسی که ناچار به تردد به شهرهای قرمز است یا کارمند است و یا اینکه باید سندی نشان دهد که مجبور به تردد بوده است.

وی گفت: براساس این طرح  اگرچه ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است ولی هر خودرویی با پلاک غیربومی با هر شیوه‌ای وارد استان گلستان شود، جریمه خواهد شد. ضمن اینکه پلاک‌های بومی نیز حق خروج از شهرهای قرمز را ندارند. 

استاندار گلستان افزود: این موضوعات هیچ ارتباطی به فرمانداری‌ها ندارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مستقیما با پلیس مکاتبه کنند.

وی در خصوص منع تردد از ساعت 21 تا 4 صبح گفت: از ساعت 21 هر خودرویی چه بومی و چه غیربومی در خیابان‌ها باشند، جریمه خواهند شد. اگر فردی بیمار شد و ناگزیر به حضور در مراکز درمانی یا اورژانس شد باید سندی وجود داشته باشد که تأیید شود.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی اعمال محدودیت ها استاندار گلستان شهرهای قرمز شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: در رصدهای پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از ترددهای غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت:‌ در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف ، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق ، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم اما روان بود. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:  در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره )، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد ، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود:‌ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران