Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:09:21 GMT

مجوز افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی قیمت روغن صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۹۳۳۵

مجوز افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی قیمت روغن صادر شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت جهانی انواع روغن که مورد تایید کمیته ارزی قرار دارد تغییرات قیمت جهانی بر نهاده‌ها، روغن خام و محصولات نهایی محاسبه و تعیین شد.

بر همین اساس، قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی پنج هزار ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶ هزار تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ستاد مقرر شد قیمت احجام و بسته بندی های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود.

همچنین مقرر شد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان ضمن اهتمام هرچه بیشتر در خصوص رعایت قیمت‌های مصوب، نسبت به کنترل اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن نباتی از کارخانجات تولیدی و انبارهای مستقر در استان، نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه با هدف بازارسازی و افزایش قیمت‌اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی کنند.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته اعلام شد که هم اکنون ۴۰۰ هزار تن روغن خام موجودی بازرگانی دولتی است و ۳۰۰ هزار تن نیز در مسیر واردات قرار دارد و بخش خصوصی نیز دارای موجودی مطلوبی از این محصول است.

مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است و برای تعادل بخشی به بازار، واردات و تولید افزایش یافته و روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری پیدا کرده است.

همچنین به دلیل وابسته بودن تولید روغن خوراکی به واردات مواد اولیه آن، در سال جاری برنامه اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای روغن خام وجود دارد که باید ۱.۹ میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بازار این محصول تنظیم شود.

بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود و از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

همچنین در هفت ماهه امسال میزان تخصیص ارز برای روغن خام ۹۳۳ میلیون دلار بوده است و در این مدت ۷۷۳ میلیون دلار نیز برای دانه های روغنی تخصیص ارز شده است.

۷۴۱ میلیون دلار تامین ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار تامین ارز برای دانه‌های روغنی در ۷ ماهه امسال انجام شده است و این تامین ارزها با یک وقفه یک ماهه تبدیل به کالا می شود و از طریق گمرکات ترخیص و وارد کشور خواهد شد.

برچسب‌ها روغن سرخ کردنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی سویا دانه روغنی روغن پالم قیمت کالا ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی سویا دانه روغنی روغن پالم قیمت کالا ستاد تنظیم بازار روغن سرخ کردنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی سویا دانه روغنی روغن پالم قیمت کالا ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور میلیون دلار روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی