Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان آزادیبخش فلسطین در گزارشی رسمی رژیم صهیونیستی را به سرعت بخشیدن به شهرک سازی با هدف منزوی کردن و محاصره قدس متهم کرد و این رژیم غاصب را نمونه ای از آپارتاید برشمرد.

به گزارش ایرنا، این سازمان امروز (یک شنبه) در گزارشی از مناقصه وزارت سازندگی و مسکن رژیم صهیونیستی برای ساخت یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی در شهرک صهیونیست نشین "جفعات هامتوس" در اراضی شهر «بیت صفافا» در قدس خبر داد و تأکید کرد که این پروژه در ادامه سیاست جداسازی قدس و محاصره آن در چارچوب پروژه های یهودی سازی اسرائیل، شهر بیت لحم را از بیت المقدس شرقی جدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: از ژوئن ۱۹۶۷، رژیم اسرائیل تعدادی شهرک در قدس و اطراف آن با هدف جداسازی این شهر از سایر مناطق کرانه باختری ساخته است که ۲۵۰ هزار یهودی در آن ساکن هستند. تصمیم به ساخت محله ای کاملاً جدید در خط سبز بیت المقدس نیز در دستور کار قرار این دارد که از سال ۱۹۹۷ با ساخت منطقه «هار حوما» هنوز انجام نشده است.

این گزارش می افزاید: هدف رژیم اسرائیل از این نقشه، تاکید بر عدم تفاوت قدس اسرائیلی از قدس فلسطینی می باشد، اما واقعیت این است که آنچه این دو قدس را از هم متمایز می کند، سلطه یکی و محرومیت دیگری از حقوق قانونی، زندگی در فقر و ویرانی منازل فلسطینیان است.

منطقه هامتوس با هدف تنگ تر کردن فضا برای توسعه قدس شرقی ساخته می شود و برنامه ریزی برای ساخت آن محل اختلاف بین رژیم صهیونیستی و دولت «باراک اوباما» رییس جمهور سابق آمریکا در گذشته بود، زیرا این فرضیه محتمل بود که ساخت این شهرک قدس را در آینده تقسیم خواهد کرد. «جو بایدن» که در دوران ریاست جمهوری اوباما معاون وی بود نقش مهمی را در مسکوت کردن این پروژه بر عهده داشت.

در سال ۲۰۱۰ و سفر بایدن به سرزمین های اشغالی، کمیته برنامه ریزی و شهرک سازی در قدس نقشه ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی جدید را در محله «رمات شلومو» به بایدن نشان داد که موجب خشم او و مقامات دولت اوباما شد، زیرا بایدن در آن زمان در تلاش برای از سرگیری گفتگوهای سیاسی با فلسطینیان بود و این پروژه را عامل شکست این گفتگوها می دانست.
این موضوع سبب ایجاد بحران سیاسی بین رژیم اسرائیل و ایالات متحده شد و ساخت شهرک در منطقه سبز قدس را برای سال های متمادی متوقف کرد،  اما با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ طی چهار سال گذشته پروژه های شهرک سازی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شتاب بیشتری گرفته و تمام برنامه های متوقف شده از سوی سران تل آویو از سر گرفته شد.

در حال حاضر ۳۵۰ هزار فلسطینی در قدس زندگی می کنند، اما بر اساس این گزارش صهیونیست ها،  رفتار نژادپرستانه خود را در برخورد با فلسطینیان ساکن که رقم قابل توجهی را تشکیل می دهند، اعمال می کنند.

این گزارش تصریح کرده که مقامات رژیم اشغالگر نقشه های جدیدی را برای ساخت شهرک های بیشتر تنظیم کرده اند تا آن را به دولت بایدن ارائه دهند.

بر این اساس، رژیم اسرائیل قصد دارد تا طی فرایندی ثبت زمین و املاک در بیت المقدس شرقی را آغاز کند و این در حالی است که ۵ درصد از اراضی بیت المقدس ثبت شده است، اما برای اینکه بیت المقدس شرقی را به عنوان بخشی از بیت المقدس محسوب کند، برنامه ریزی برای ثبت زمین های بیشتر به نام اشغالگران را آغاز کرده است.

رژیم اسرائیل به هیچ وجه حق فلسطینیان در قدس را به رسمیت نمی شناسد و هرگونه فعالیت سیاسی را در آنجا منع کرده است.

فلسطینیان معتقدند که قسمت شرقی قدس پایتخت کشور مورد نظر آنهاست و بر آن پافشاری می کنند.

 

برچسب‌ها سازمان آزادی‌بخش فلسطین اسرائیل باراک اوباما جو بایدن قدس ترامپ رژیم صهیونیستی بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائیل باراک اوباما جو بایدن قدس ترامپ رژیم صهیونیستی بیت المقدس سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائیل باراک اوباما جو بایدن قدس ترامپ رژیم صهیونیستی بیت المقدس اخبار کنکور رژیم صهیونیستی رژیم اسرائیل بیت المقدس شهرک سازی قدس شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری

در بحبوحه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، نیروهای رژیم اشغالگر به یورش‌ها، عملیات تخریب و کمپین بازداشت در شهرها و شهرک‌های فلسطینی ادامه داده و یک جوان فلسطینی را در جنوب الخلیل به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم اشغالگر امروز (سه‌شنبه) پس از بازداشت یک جوان فلسطینی در شهرک «الظاهریه» در جنوب الخلیل او را به شهادت رساندند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز پس از حمله به تعدادی از خودروهای نظامی به شماری از منازل شهروندان فلسطینی در باب الزاویة، حارة الشیخ، حبایل الریاح و منطقه ابو الحلاوة یورش بردند.

اشغالگران در جنوب کرانه باختری نیز ۲ شهروند فلسطینی را از روستای «عیلة» در شرق بیت لحم بازداشت کردند.

در همین رابطه، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی «سلوی عطیه حمدان» شهروند ۴۴ ساله فلسطینی را پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که اشغالگران «محمد جمعه طه صلاح» شهروند ۴۴ ساله فلسطینی از شهرک «الخضر» در جنوب بیت لحم را پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

اشغالگران صبح امروز اقدام به یورش به اردوگاه «عسکر» در شرق شهر نابلس کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به همراه لودرهای نظامی به این اردوگاه یورش برده و درگیری‌هایی در این مکان رخ داد و تک‌تیراندازهای رژیم اشغالگر در اطراف و داخل این اردوگاه مستقر شدند.

منابع اعلام کردند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شماری از منازل در داخل اردوگاه «عسکر القدیم» یورش بردند و از برخی خانواده‌ها خواستند تا طی چند ساعت آتی فرزندان خود را تحویل دهند.

اشغالگران همچنین بامداد امروز به شهرک «سیلة الظهر» در جنوب شهر جنین یورش برده و اقدام به تخریب چندین منزل در این شهر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منطقه «جلبون» و روستای «فقوعة» یورش برده و در نتیجه آن درگیری‌هایی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سربازان ارتش این رژیم و شهرک‌نشین‌ها حملات و یورش‌های خود به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در کرانه باختری از جمله قدس را تشدید کردند که در نتیجه آن در کرانه باختری تاکنون ۴۸۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۴۹۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان