Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل ونقل و ترافیک است و کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، با تشکر از محسن هاشمی در خصوص چالش‌ها و گروگانگیری اعتبارات و اوراق مشارکت مترو از سوی برخی از بانک‌ها به کوتاهی شهرداری در خصوص تکمیل برنامه عملیاتی ایمنی حمل‌ونقل شهر تهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به برنامه سوم توسعه شهر تهران، مهمترین استراتژی و راهبرد شورای پنجم در تغییر ریل، تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در مدیریت شهری جدید بود، اما متأسفانه اهداف برنامه آنگونه که باید به کار گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به ویژه در بحث ایمنی حمل و نقل عمومی آنگونه که باید برنامه‌ها مطابق با برنامه سوم توسعه پیش نرفت. یکی از اهداف اصلی شورای پنجم توجه به ایمنی در حمل‌ونقل و ترافیک بوده است و از همان روزهای اول به این موضوع ورود کرد و شاهد این بودیم در همان روزهای اول خط ناایمن ۷ مترو را تا زمان ایمن‌سازی کامل تعطیل کردیم و یا برنامه ایمن سازی سرویس‌های مدارس را دنبال کردیم.

امانی افزود: این موضوع در فرایند تدوین برنامه پنج‌ساله سوم توسعه مطرح شد و بندهای متعددی توسط کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در برنامه پیشنهاد شد که در نهایت با توصیه اعضای محترم شورا و هماهنگی معاونت تخصصی در بند ۱۹ ماده ۵۵ تدوین شد. براساس این بند مقرر شد برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل تا پایان اول برنامه تهیه و برای تصویب به شورا ارسال شده است که تاکنون این برنامه ارائه نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: اساساً شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل‌ونقل و ترافیک است و کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند، به گونه‌ای که با تغییر مدیران برنامه‌های عملیاتی دستخوش تغییر می‌شود. انتظار می‌رود شهرداری نسبت به رعایت و اجرای قوانین و مقررات شورای شهر در اسرع وقت اقدام کند.

کد خبر 456871

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهربانو امانی شوراي شهر تهران حمل و نقل عمومي اتوبوسرانی مترو تهران اوراق مشارکت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل و ترافیک شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه ۲ هزار متری تولید مبلمان پلیمری در شهرک شمس‌آباد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ساعت 13:57 حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: با وجود اینکه محل حادثه جاده تهران ـ قم خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانان شهر تهران بود اما یک ایستگاه بصورت کمکی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش‌سوزی در یک کارخانه 2 هزار متری تولید مبلمان پلیمری روی داده بود و آتش به حدود 70 درصد از این کارخانه سرایت کرده بود.

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

وی ادامه داد: به دلیل شدت حرارت سقف این کارخانه تخریب شده بود و همچنین در مجاورت محل آتش‌سوزی یک کارگاه و کارخانه پتروشیمی وجود داشت که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سرایت آتش به این نقطه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران متذکر شد: هم‌اکنون آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است و بخش‌های زیادی از این حادثه مهار شده و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران