Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد رستمی شامگاه شنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این محدوده‌های امیدبخش معدنی شامل ذخایر طلا، نقره، مس، آهن و منگنز است و از این تعداد سه محدوده امیدبخش معدنی به ایمیدرو واگذار و پروانه بهره‌برداری آن صادر شده است.
وی یادآور شد: سه محدوده امیدبخش معدنی دیگر در حال سپری شدن مراحل قانونی برای دریافت پاسخ استعلام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چهار محدوده معدنی دیگر در شهرستان‌های کیار، لردگان و کوهرنگ واقع شده است.
وی گفت: محدوده معدنی شهرستان کیار شامل ذخایر مس، کبالت، آهن و روی، شهرستان لردگان دارای ذخایر فسفات و استرانسیوم و شهرستان کوهرنگ شامل ذخایر بیتومین است.
رستمی تاکید کرد: اما مطالعات و واگذاری این ذخایر معدنی به‌علت قرارگیری در محدوده منطقه حفاظت شده سبزکوه و جنگل‌های منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان هنوز عملیاتی نشده است.
وی با اشاره به فعالیت ۹معدن و ۱۱ کارخانه سنگ‌شکن و آسفالت در مجتمع معدنی شماره۲ شهرکرد افزود: شن و ماسه فراوری شده به ‌همراه آسفالت تولیدی در این منطقه به ‌علت خلوص آهکی بالا مشتری ‌پسند و بازارپسند است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مصالح ساختمانی تولیدی در این منطقه به ‌علت قیمت مناسب، نزدیک بودن به اصفهان و خلوص آهک بالا، علاوه بر تامین نیاز درون استان به استان همجوار صادر می‌شود.
وی یادآور شد: با تکمیل جاده دسترسی و تامین برق مجتمع معدنی شماره دو شهرکرد زمینه‌های کم شدن هزینه‌ها، افزایش تولید، رشد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.
رستمی اظهار داشت: پس از تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع معدنی شماره۲ شهرکرد می‌توان صنایع معدنی با بیس آهک را در این منطقه راه‌اندازی کرد.
وی با اشاره به انجام ۵۰ درصد از عملیات اجرایی ساخت و تکمیل جاده مجتمع معدنی بیدکل باباحیدر شهرستان فارسان، گفت: این مسیر به‌طول هفت کیلومتر در سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جاده دسترسی و برق مورد نیاز مجتمع معدنی کژدمی گوشنگلی شهرستان بروجن به‌زودی تکمیل و زمینه رونق معادن این شهرستان فراهم خواهد شد.
وی افزود: ‌اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری سال گذشته عبور کامیون از پل تاریخی جونقان را ممنوع کرد که این اقدام علاوه بر ایجاد رکود در معادن فعال این منطقه باعث جلوگیری از توسعه معادن شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون برای حفظ پل تاریخی جونقان و همچنین رفع مشکل بهره‌برداران معادن فعال در این منطقه یک طرح جدید به‌منظور عبور کامیون‌های معدنی با هزینه ایمیدرو اجرایی می‌شود.
به گزارش ایرنا، سالانه به‌طور میانگین پنج میلیون تن مواد معدنی شامل سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

برچسب‌ها بروجن باباحیدر رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران شهرکرد جهش تولید چهارمحال وبختیاری جونقان فارسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن باباحیدر رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران شهرکرد جهش تولید چهارمحال وبختیاری جونقان فارسان بروجن باباحیدر رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران شهرکرد جهش تولید چهارمحال وبختیاری جونقان فارسان اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری معدن و تجارت مجتمع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان