Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵ هکتار گلخانه در استان همدان احداث شده است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان در حال برنامه‌ریزی، مطالعه و احداث زیرساخت است.

حجت الله شهبازی یکشنبه دوم آذرماه در جمع خبرنگاران، از تولید بیش از ۴۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سال گذشته خبرداد و افزود: سطح گلخانه‌های استان همدان در سال گذشته به ۱۳۲ هکتار رسید که از این سطح بیش از ۴۶ هزار تن محصول تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۵ هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد، اظهارکرد: با ایجاد این میزان گلخانه در استان برای ۱۴۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

شهبازی با تأکید براینکه امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱۰ هکتارگلخانه در استان همدان ایجاد شود، تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰ سطح گلخانه‌های استان همدان به ۳۱۰ هکتار برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۴۰ هکتار گلخانه در بانکهای عامل در انتظار دریافت تسهیلات هستند، خاطرنشان کرد: بیمه محصولات گلخانه ای نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای استان به سایر کشورها نیز یادآور شد: در سال ۹۷ برای نخستین بار صادرات محصوات گلخانه‌ای استان اتفاق افتاد و امسال نیز درحال صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق هستیم.

شهبازی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت محصولات گلخانه‌ای استان به گوجه فرنگی، خیار و فلفل دامه‌ای اختصاص دارد، گفت: کشت های دیگر از جمله سبزیجات برگی نیز در گلخانه‌ای استان انجام می‌شود ضمن اینکه به دنبال احداث شهرک گلخانه‌ای سبزی در همدان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای محصولات گلخانه ای صادرات محصولات کشاورزی استانی اقتصادی محصولات گلخانه ای گلخانه ای استان سطح گلخانه استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور مسئولان مربوطه در محل نمایشگاه تهران برگزار و از غرفه‌های و شرکت کنندگان برتر، تقدیر شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته بود.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت
داشتند.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزارشد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه کردند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه کردند.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار شد، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه بود.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی