Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

اگرچه مسئولان راه آهن توسعه روابط و همکاری‌های ریلی با کشورهای همسایه را یکی از دستاوردهای دولت در حوزه راه‌آهن دانسته و معتقدند «با ارتقای عضویت ایران در شورای حمل ‌و نقل ریلی سی.آی.اس واگن‌های ایران امکان تردد بیرون از مرزها و حمل بار را خواهند داشت»، اما یک کارشناس می گوید: واگن‌های فعلی ایران به هیچ وجه امکان تردد در کشورهای حوزه CIS را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، این کارشناس با تاکید بر این که  واگن‌های فعلی ایران حتی با بوژی 1520 ، به هیچ وجه امکان تردد در کشورهای حوزه CIS را ندارند، افزود: تنها واگن هایی می توانند در CIS تردد کنند که الزامات فنی واگن های CIS را که از سوی مسکو تدوین و ابلاغ می شوند، پاس کنند.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از واگن های فعلی ناوگان ما این الزامات را پاس نمی کنند بنابراین اگر ارسال واگن به CIS  مورد نظر است باید واگن ها از کارخانجات همان کشورها خریداری شود.

او عنوان کرد: واگن سازان داخلی اگر می خواهند واگن شان در CIS پذیرفته شود باید بروند و از مراجع فنی روسی برای واگن هایشان گواهینامه بگیرند، رجیستری مرحله بعدی است.

این کارشناس گفت: گرفتن چنین گواهینامه ای نیز مستلزم انجام تغییرات فنی در کارخانه سازنده و تصحیح طرح واگن از طرف روس ها و مستلزم هزینه گزافی است که این هزینه قیمت واگن را بالا برده و قابلیت رقابت آن را با مشابه وارده شده از کارخانجات CIS را از بین می برد.

به گزارش تین نیوز، وی عنوان کرد: بنابراین عضویت در CIS، منجر به ایجاد بازار بزرگی برای شرکت های تولید کننده واگن در حوزه CIS است که عمدتاً روسی و بعضاً اکراینی هستند.

او افزود: این واقعیت ها رویای ترانزیت ریلی به کشور های CIS را کمرنگ می کنند و حق عضویت پرداخت شده برای حضور در جمع راه آهن های CIS را به هدر می دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واگن سازی واردات واگن سعید رسولی بوژی واگن های باری کشورهای حوزه CIS واگن های روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد و بازی چالشی و جذاب خواهیم داشت

طرفداری | سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: بازی ایران و ازبکستان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌ها ۲۰۲۴ تایلند جذاب و چالشی خواهد بود.

وحید شمسایی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی و دیدار با ازبکستان در مرحله نیمه های رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های۲۰۲۴ تایلند اظهار داشت:

خدا را شکر همه بازیکنان خوب هستند فقط چند بازیکن مومنی، درخشانی،عظیمی و... که بیمار بودند مجددا بعد از بازی با قرقیزستان تحت معاینه پزشکان تیم قرار گرفتند که انشالله تا یکی دو روزه آینده بهتر می شوند.

سرمربی تیم ملی در مورد بازی با ازبکستان گفت:

از روز اول که وارد جام ملت ها شدیم طبق برنامه فکر می کردم که با ازبکستان روبرو شویم. ازبکستان با آوردن مربی به نامی ونانسیو لوپز اسپانیایی تغییرات بسیار گسترده ای در این تیم داشته و به لحاظ فنی تیمی قوی و خوب است.وی ادامه داد: ازبکستان هم مثل ایران در تمام بازی های خود پیروز شدند تا به این‌ مرحله رسیدند. آنها سیستم مدرنی در تیم خود دارند که با دروازبان بازی می کنند.کادر فنی امشب بازی این تیم با ویتنام را از نزدیک شاهد بودند و ما از همین امشب آنالیز خود را شروع و تا روز جمعه آنالیز این تیم ادامه دارد. من فکر می کنم بازی ایران و ازبکستان جذابیت خاصی برای همه داشته باشد.

شمسایی گفت:

ازبکستان با آوردن لوپز اسپانیایی به دنبال رویاهایی فراتر از جام ملتها است. این تیم با توجه به میزبانی جام جهانی سهمیه این مسابقات را بدست آورده بودند اما نشان دادند به دنبال سهمیه جهانی نیستند. در دور گذشته هم به نیمه نهایی حام ملتها صعود کردند و با شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی عنوان سومی مسابقات را بدست آوردند.

وی گفت:

ازبکستان با مربی خود لوپز اسپانیایی تغییرات فراوانی داشتند‌ و من فکر می کنم بازی با این تیم چالشی و جذاب باشد. با احترامی که برای این تیم قائل هستم ما هم ایرانیم و تمام سعی تلاش خود را می کنیم تا دل مردم کشورمان را شاد و تا روز آخر پرچم ایران را بالا نگه داریم.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست