Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رحمان توکلی معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های حفاظتی در بخش اراضی ملی گفت: تاکنون سند تک برگی ۵۰ درصد از اراضی ملی استان در طرح کاداستر صادر شده است.

او افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ هکتار معادل ۹۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد از اراضی ملی استان سنددار شده، که برای نیمی از این سطح سند تک برگی صادر شده است.

بیشتر بخوانید

۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری حدنگاری می‌شود

توکلی اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و شخصی را آسان کرده است.

او ادامه داد: صدور سند تک برگی به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی در استان است که با داشتن اطلاعات دقیق از املاک زمینه سرعت دهی به استعلامات افزایش پیدا می‌کند.

توکلی گفت: امسال عملیات کاداستر اراضی ملی در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از نقشه‌های منابع طبیعی با اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.

او افزود: تا پایان آبان امسال برای مساحتی معادل ۱۹۵ هزار هکتار از اراضی ملی سند تک برگ صادر شده است.

توکلی با تاکید بر اینکه حدنگاری یا کاداستر فرایندی است که با ابلاغ قانون جامع حدنگار کشور به منظور تهیه نقشه‌های دقیق و انطباق نقشه با اطلاعات توصیفی پلاک با رویکرد ثبتی و مالکیتی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است، اضافه کرد: با اجرای عملیات کاداستر علاوه بر کاهش خطا و افزایش سرعت در صدور گواهی، از صدور اسناد معارض و زمینخواری نیز جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: امسال ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارت سازمان ثبت اسناد و املاک استان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی طرح کاداستر سند تک برگ اراضی ملی اراضی ملی سند تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

رزم  در نشست مسئولان قضایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، از کاهش موجودی پرونده‌های قضایی استان طی سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال حبس

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: موجودی پرونده‌های قضایی در فروردین پارسال بیش از ۵۰ هزار پرونده بوده که این رقم در اسفند ماه به ۴۳ هزار پرونده رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری