Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:06:24 GMT

کاهش 100 درصدی ورود اتباع آذری به گمرک بیله‌سوار 

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۰۶۹۳

کاهش 100 درصدی ورود اتباع آذری به گمرک بیله‌سوار 

ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش صد درصدی ورودی اتباع آذری به مرز بیله‌سوار در هشت ماهه امسال خبر داد.

وثوقی دوم آذر در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال بیش از 180 هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار به کشورهای همجوار صادر شده است،  تصریح کرد: این میزان صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دلیل این کاهش را شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: هر چند صادرکنندگان با رغبت و علاقمندی در حوزه صادرات حضور داشتند اما شرایط کرونا برخی محدودیت‌ها را در این زمینه رقم زده است.
وثوقی بیشترین صادرات را از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشورهای همسایه یادآور شد و افزود: کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز از جمله مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ بیشترین کالاهای صادراتی شامل کاشی، شیشه، سنگ‌های ساختمانی، خرما و... بوده که صادرات این کالاها از طریق پایانه مرزی و با سهولت خاص انجام شده است.
وثوقی به کاهش صد درصدی تردد مسافران در مرز بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماهه امسال صد درصد کاهش را در ورودی مسافران شاهد بودیم که علت اصلی آن شیوع بیماری کرونا بوده است.
وی بیان کرد: تا زمان عادی شدن شرایط عملیات گندزدایی و ضدعفونی در سالن‌های مرزی بیله‌سوار ادامه دارد و امیدواریم با بهبود شرایط بیماری کرونا هم تردد مرزی و هم صادرات محصولات افزایش پیدا کند.
وثوقی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بهترین بستر و زمینه را برای صادرات و تردد اتباع دو کشور در نظر گرفته که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان به افزایش توان اقتصادی استان نیز کمک کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گمرک بیله سوار اتباع خارجی صادرات پایانه مرزی بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز