Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- گرانفروشی این بار به خرید آنلاین میوه و تره‌بار در یکی اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی رسیده به طوری که قیمت برخی از اقلام در خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری  ۴۷ درصد تفاوت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این روزها خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات آنقدر شایع شده که نمی‌توان از سهم بازار آنها چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همراه رشد این نوع از تجارت، تخلفات و جرایم مربوط به خرید و فروش آنلاین هم افزایش پیدا کرده از جمله این تخلفات گرانفروشی است.

این بار این گرانفروشی دامن‌گیر خرید و فروش اینترنتی میوه و تره‌بار در یکی اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی شده است. اپلیکیشنی که در ابتدای فعالیت خود تنها به ارائه خدمات در زمینه تاکسی‌های اینترنتی می‌پرداخت بعد از چند سال فعالیت و گسترش خدمات خود امروزه به ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله فروش اینترنتی میوه و تره‌بار می‌پردازد.

با فرض بر این که در خرید آنلاین، اقلامی که برای مشتری ارسال می‌شود بهترین کیفیت را دارد برای استعلام قیمت خرید حضوری به سراغ یکی از میوه‌فروشی‌ها در یکی از گران‌ترین مناطق شیراز رفتیم که میوه‌ و سبزی با کیفیت عرضه می‌کند.

مقایسه قیمت خرید حضوری و با خرید آنلاین در این اپلیکیشن نشان می‌دهد که برخی اقلام ارائه شده نسبت به خرید حضوری تا 47 درصد تفاوت قیمت دارد و مجموع خرید 8 قلم میوه و صیفی‌جات در خرید آنلاین نسبت به خرید از میوه‌فروشی 25.9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در جدول بالا تفاوت قیمت‌ هر کیلو از اقلام بین 500 تا 6500 تومان است به طور مثال هر کیلو نارنگی شمالی در میوه‌فروشی‌ها به قیمت 15 هزار تومان به فروش می‌رسد ولی در این اپلیکیشن 21 هزار و  500 تومان قیمت‌گذاری شده است.

به جمع هزینه خرید آنلاین میوه و تره‌بار هزینه پیک موتوری نیز افزوده می‌شود که نسبت به فاصله میوه‌فروشی تا محل تحویل به مشتری بین 4 تا 7 هزار تومان متغییر است.

طرح مبارزه با گرانفروشی و احتکار در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شودمدیرکل تعزیرات استان تهران: مردم فریب تخفیف‌های "فروشگاه‌های زنجیره‌ای" را نخورند!/ "گرانفروشی و کم‌فروشی" به اسم تخفیف!گزارش|بی‌تفاوتی در جولان گرانفروشی/وقتی قیمت‌ها مغازه با مغازه متفاوت است

بررسی کامنت‌های برخی از کاربران در همین اپلیکیشن نشان دهنده "کم فروشی" برخی از میوه‌فروشی‌هاست. سارا یکی از کاربرانی که به صورت آنلاین از یکی از میوه‌فروشی‌ها خرید کرده مدعی شده که به جای دو کیلو سیب زمینی یک کیلو 800 گرم و به جای یک کیلو موز 800 گرم موز دریافت کرده است.

زهرا و مهدی یکی دیگر از کاربران نیز از کیفیت پایین میوه و صیفی‌جاتی که سفارش داده بودند گلایه داشتند.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/ 422/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میوه و تره بار میوه فروشی میوه فروشی ها خرید آنلاین خرید حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی