Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرنگار هلندی موفق شد تا به نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفوذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورو نیوز، دانیل ورلان، خبرنگار شبکه «آر تی ال نیوز» (RTL Nieuws) پس از آنکه آنک بایلولد، وزیر دفاع هلند به اشتباه کدهای شناسه و رمز ورود به تماس ویدئویی وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حساب توئیترش منتشر کرد توانست وارد این نشست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار که حوزه فناوری را پوشش می‌دهد پس از ورود به جلسه با حالتی شگفت زده برای وزرای دفاع اتحادیه اروپا دست تکان داد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حضور این خبرنگار در نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع این اتحادیه خطاب به او گفت: «می دانی که وارد نشستی محرمانه شده‌ای؟»

دانیل ورلان در پاسخ به جوزپ بورل گفت که از حضور سرزده در نشست ویدئویی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا متاسف است و نشست ویدئویی را ترک خواهد کرد. جوزپ بورل خطاب به او گفت: «می‌دانی که عملی مجرمانه است نه؟ بهتر است قبل از اینکه پلیس سر برسد از نشست بیرون بروی.»

این خبرنگار هلندی در نهایت در حالی که وزرای دفاع اتحادیه اروپا را از حضور سرزده خود به خنده انداخته بود از تماس ویدئویی آنها خارج شد.

هنوز مشخص نیست که آیا دانیل ورلان بابت تلاش موفقیت آمیزش برای ورود به نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا تحت تعقیب قرار خواهد گرفت یا خیر. با این حال این حادثه پرسش‌هایی جدی درباره میزان امنیت نشست‌های ویدئویی اتحادیه اروپا در دوران شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است.

مارک روته، نخست وزیر هلند در واکنش به این حادثه ضمن توبیخ شفاهی وزیر دفاع کشورش گفت که این رویداد نشان می‌دهد «وزراء تا چه حد باید هنگام استفاده از توئیتر محتاط باشند.»

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که نشست مجازی روز جمعه به دنبال نفوذ ناگهانی دانیل ورلان فورا نیمه کاره رها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا وزرای دفاع اتحادیه اروپا محرمانه وزرای دفاع نشست مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۷۸۰ میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشور‌های اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۰۳ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل ۶۴۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳۰ درصدی داشته و از ۳۵۸ میلیون یورو در فوریه سال ۲۰۲۳ به ۴۶۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۲۴ رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده و به ۳۹۲ میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل ۲۹۷ میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۴۱ میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با ۳۷ درصد رشد به ۳۳ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش ۶ درصدی به ۴۲ میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران ۲۲ برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ برابر شده و از ۲.۵ میلیون یورو در فوریه سال قبل به ۵۷ میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۶ میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح ۱۹ میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد ۶۶ درصدی مواجه شده و به ۹.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز ۹۶ درصد رشد کرده و به ۲۶.۱ میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل ۱۳.۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است