Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابهری گفت: متاسفانه وسایل ارتباط جمعی ما در پرکردن اوقات خانواده ها در زمان قرنطینه هنر چندانی جز تکرار فیلم ها و سریال های گذشته که گاهی به چندین بار می رسد ندارند.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره پر کردن اوقات فراغت در زمان قرنطینه گفت:  گسترش بیماری کرونا،  به همراه خود عوارض و آسیب هایی را وارد جامعه می کند که حاشیه های این بیماری هم موجب آزار هرچه بیشتر اعضای جامعه می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متخصص علوم رفتاری افزود: فقدان مدیریت اوقات فراغت و ضعف برنامه ریزی در راستای پر کردن این گونه زمان ها باعث می شود افراد دچار مشکلات رفتاری با اعضای خانواده  و همچنین گرفتاری های روحی و عصبی ناشی از بیکاری و انزوا شوند.

 

ابهری بیان کرد:سیاست های دولت در تعطیل یکباره جامعه برای پررنگ کردن پیشگیری ممکن است موثر واقع گردد. آن هم در صورتی که قرنطینه در ابعاد مختلف به طور کامل اجرا می شود.

 

روز گذشته که اولین روز تعطیلی بود نه جمعیت مترو کمتر بود نه خیابان ها خلوت تر شده بود و از کمرنگ شدن ترافیک خبری بود.شاید بارندگی در تهران موجب بروز بعضی از ازدحام ها گردیده بود.

 

آسیب شناس اجتماعی بیان کرد:متاسفانه خانواده های ایرانی غیر از رفت و آمد به خانه اقوام و دوستان یا پاساژ گردی مهارت دیگری برای پرکردن اوقات فراغت ندارند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه نهادی متولی هم در این زمینه حرکتی برای آموزش نمی کنند بیش از 80 در صد از خانواده ها برنامه ای برای زمان قرنطینه خود ندارند.

 

وی با بیان اینکه تماشای تلویزیون یا شبکه های دیگر اصلی ترین سرگرمی  خانواده ها بوده است گفت:درحالی که انواع بازی های سنتی در خانه و همچنین رفتار های مثل تغییر دکوراسیون منزل یا بازی های والدین با فرزندان و با یکدیگر می توانند بهترین کارها برای این زمان ها باشند.

 

ابهری تاکید کرد:تلویزیون باید تدارکات ویژه ای برای سرگرمی مردم درنظر بگیرد.انواع فیلم ها، نمایش ها و مسابقات می تواند برای پر کردن زمانها مورد استفاده قرار گیرند.

 

آسیب شناس اجتماعی گفت:متاسفانه وسایل ارتباط جمعی ما نیز در این زمینه هنر چندانی جز تکرار فیلم ها و سریال های گذشته که گاهی به چندین بار می رسد، ندارند.

 

وی یاد آور شد: بنابراین لازم است برای مراحل دیگر صدا و سیما و خانواده ها با برنامه ریزی های مناسب از خستگی روحی و روانی مردم و بروز تنش های رفتاری جلوگیری کنند.

 

ابهری توصیه کرد: باید توجه داشت یارانه حمایت از طرف دولت مخصوصا در ایام قرنطینه می تواند کمکی نا چیزی به مردم باشد حداقل از نظر خورد و خوراک کمی به خود رسیدگی کنند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا کردن اوقات خانواده ها پر کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر